با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برگزار شد؛

پویش ملی سلامت ویژه بازنشستگان کشوری در خانه امید بازنشستگان اراک

 طرح غربالگری دیابت و فشار خون بالا ویژه بازنشستگان کشوری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی در خانه امید بازنشستگان اراک برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی ،  مدیریت بازنشستگی استان مرکزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به اجرای «پویش ملی سلامت» و طرح غربالگری دیابت و فشار خون بالا ویژه بازنشستگان کشوری در روز دوشنبه بیست و هفتم آذر ماه در خانه امید بازنشستگان اراک نموده است .

پویش ملی سلامت به منظور غربالگری دیابت و فشار خون بالا برای جمعیت هدف بالای ۱۸ سال همزمان در سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد . این پویش در ابتدا با هدف آموزش بیشتر و ارتقای سطح سواد سلامت مردم و سپس شناسایی کامل افراد و بیماران دیابتی و با فشار خون بالا و همچنین کنترل بیشتر این دسته از بیماران در حال برگزاری است.

از آنجایی که خانه امید بازنشستگان محل حضور و رفت و آمد بازنشستگان است، کارشناسان مرکز بهداشت نیز با حضور یک روزه در این مرکز نسبت به اجرای طرح مذکور پرداخته و  ۴۰ نفر از بازنشستگان جهت دریافت آموزش های لازم در این زمینه و اقدامات لازم جهت کنترل فشار خون و قند خون به آنان مراجعه کردند.

باتوجه به اینکه تشخیص به موقع بیماری دیابت و فشارخون بالا می تواند از عوارض این بیماری ها همچون سکته قلبی ، مغزی ، نارسایی پیشرفته کلیه ، دیالیز و قطع عضو پیشگیری کند، امید است با فرهنگسازی سلامت و اصلاح رفتار و سبک زندگی سالم تا حد زیادی بار بیماری  و هزینه های درمان را کاهش داد.