ثبت ۱۰۰ هزار تماس با مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری

براساس اعلام دفتر برنامه ریزی و توسعه مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری از تیرماه ۹۵ تا پایان نیمه نخست سال ۹۶ تعداد ۱۰۰ هزار و ۴۴ تماس با مرکز پاسخگویی صندوق به ثبت رسیده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، از میان تماس های ثبت شده در ۱۵ ماه اخیر، تعداد ۸۵ هزار و ۷۱۸ تماس تلفنی با کارشناسان، ۱۱ هزار و ۴۶۳ تماس از طریق وب و ۲ هزار و ۸۶۳ پیام صوتی بازنشستگان و مخاطبان، از سوی مرکز ارتباط با مشترکان یا مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری پاسخ داده شده است.
مرکز پاسخگویی صندوق، با هدف پاسخگویی سریع، دقیق و جامع و جلوگیری از تردد و حضور بازنشستگان برای طرح سوالات خود در محل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری، راه اندازی شده تا در روزهای غیرتعطیل، آماده پاسخگویی به بازنشستگان ارجمند کشوری باشد.
همچنین مرکز پاسخگویی، امکان ایجاد رابطه دو سویه، مطلوب و به صرفه از نظر مالی و زمانی را برای بازنشستگان و در نتیجه کاهش تردد آنان را فراهم کرده و پاسخگویی بهتر کارشناسان صندوق به جامعه مخاطب را سبب شده است.
مرکز ارتباط با مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری از هشت درگاه شامل سامانه اینترنت، پست الکترونیکی، پیامک، موبایل، سایت رسمی، تلفن، کد دستوری تلفنی یا USSD و شبکه های اجتماعی درخواست و نظرات کاربران را دریافت و پاسخ آن را از همان طریق، به همراه کد پیگیری به کاربر ارائه می دهد.
بازنشستگان کشوری برای دریافت پاسخ سوالات خود، از ۸ صبح تا ۱۶ عصر، در تهران بدون کد و در شهرستان ها با شماره گیری کد ۰۲۱ می توانند با مرکز یا سامانه پاسخگویی ۸۵۲۳ و ۲۵۰۰ ارتباط برقرار کنند.
در این مرکز، پاسخ به موضوعاتی از قبیل کارت منزلت، وام، دریافت حکم و فیش حقوقی، حق تاهل و حق اولاد، ذخیره اندوخته فرهنگیان، رتبه بندی فرهنگیان، پاداش آخر خدمت، کمک هزینه ازدواج، هزینه عینک و سمعک، ضمانت نامه، وکالت نامه، احراز هویت، افزایش حقوق، بیمه آتیه سازان، افزایش حقوق، پرداخت حق بیمه، کسور بازنشستگی و اطلاع از انواع مرخصی ها برای شاغلین انجام می شود.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی
عکاس: راحله شیخ