بمنظور پیگیری و مشکلات بازنشستگان آموزش و پرورش استان

جلسه هم اندیشی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی با مدیرکل آموزش و پرورش استان

بمنظور پیگیری و مشکلات بازنشستگان آموزش و پرورش استان جلسه ای با حضور صدیقه حسامی مدیر صندوق بازنشستگی استان ، مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان ، مسئول امور مالی و بازنشستگی آموزش و پرورش در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید .

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی ، در راستای هماهنگی و تسریع در حل مشکلات بازنشستگان آموزش و پرورش استان  جلسه مدیر صندوق بازنشستگی استان با  مدیرکل ، رئیس امور مالی و کارشناسان اداره بازنشستگی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در این دیدار صدیقه حسامی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱۰۰۰  نفر حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشوری در این استان وجود دارد  که  بیش از ۲۰.۰۰۰ نفر از این نفرات بازنشستگان معزز آموزش و پرورش می باشند که حدود ۶۵ درصد از کل بازنشستگان استان را در بر میگیرد لذا جا دارد مسائل و مشکلات مربوط به آنان نیز توسط مسئولین و دستگاههای اجرایی مربوطه به طور جدی پیگیری  و در صدد رفع آنان اقدام گردد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مطرح توسط معلمان در کل کشور اعمال رتبه بندی و اصلاح حقوق بازنشستگی آنان در حقوق بازنشستگی می باشد که این امر در خصوص بازنشستگان سال جاری آموزش و پرورش تحقق یافته است و در خصوص بازنشستگان سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ آموزش و پرورش، با وصول کسور بازنشستگی مشمولین و تامین اعتبار بار مالی ناشی از صدور احکام اصلاحی توسط برنامه و بودجه این امر محقق خواهد گردید  در این راستا گزارشی از نحوه اقدامات صورت گرفته توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان  و رییس امور مالی آن اداره کل ارائه گردید. و حسامی افزود صندوق بازنشستگی کشوری نیز پیگیر صدور احکام مربوطه می باشد و ان شااله به زودی شاهد صدور احکام اصلاحی رتبه بندی معلمان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خواهیم بود.

تسریع در پرداخت کسور سنوات ارفاقی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی و چگونگی نحوه محاسبه کسور متعلقه با توجه به پرداختی های سنوات قبل ، احیا و فعال سازی کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان با مساعدت و حمایت مدیر کل آموزش و پرورش، تعامل مستمر دستگاهی جهت اطلاع رسانی خدمات و فعالیتهای صورت گرفته برای بازنشستگان از دیگر مواردی بود که در این دیدار مطرح گردید.