دولت و مجلس با ارفاق ۵ ساله بازنشستگی فرهنگیان مخالف هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: با وضعیتی که در صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد، نه دولت و نه نمایندگان با ارفاق ۵ ساله در بازنشستگی فرهنگیان موافقت نمی‌کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری مهر، سید محمد بطحایی، اظهار داشت: ما امکان استفاده از ارفاق برای قانون بازنشستگی را نداریم؛ از طرفی هم با وضعیتی که در صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد، نه دولت و نه نمایندگان با ارفاق ۵ ساله در بازنشستگی فرهنگیان موافقت نمی‌کنند.
بطحایی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وزارت آموزش و پرورش دامنه و وسعت مخاطبان و یا ذی‌نفعان است که گستره بسیار وسیعی دارد. وقتی واژه ذی‌نفعان را به کار می‌بریم با معنی سنتی خود تفاوت دارد. امروز حدود ۲۰ میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم با آموزش و پروش سروکار دارند و این گستردگی شرایط خاصی را رقم می‌زند که یکی از مهم‌ترین لازمه‌های آن ارتباط و تعامل است. آموزش و پرورش باید با مخاطبان خودش تعامل سازنده داشته باشد.
وی با بیان اینکه تشکل‌ها مهم‌ترین و قوی‌ترین ظرفیتی هستند که می‌توانند بین نظام مدیریت و برنامه‌ریزی رابطه برقرار کنند، گفت: تشکل‌ها باید نقدها را به صورت نظام‌مند وارد سیستم کنند. شرایط لازم برای بقای نظام آموزش و پرورش یک نظام تعاملی و درست است که تاکنون وجود نداشته است و باید کمک کنیم این نظام هدف‌دار و هدفمند را شکل دهیم.
بطحایی افزود: یکی از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش، ایجاد یک سامانه، برای فراهم کردن زمینه کاندیداتوری همه کسانی که فکر می‌کنند توان مدیریتی لازم را دارند. قصد داریم از زنان و جوانان در نظام آموزش و پرورش استفاده کنیم و امیدواریم بتوانیم برای هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان از دو نفر با انتخاب سهام‌داران استفاده کنیم.