توجه به صندوق های بازنشستگی در بودجه ۹۷

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای حل بحران صندوق های بازنشستگی لازم است که در بودجه سال ۹۷ راهکارهایی اندیشیده شود که البته بخشی ازاین راهکارها در غالب بودجه عملیاتی محقق خواهد شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی کاظمی باباحیدری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، بااشاره به وضعیت بحرانی صندوق های بازنشستگی اظهارداشت: تا امروز در این کمیسیون بحث های خوبی درباره صندوق های بازنشستگی انجام شده است. صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری گزارش های خود را ارایه کرده اند و صندوق توسعه ملی نیز گزارش خود را در این زمینه ارایه کرده است.
باباحیدری افزود: در حال حاضر کمیسیون برنامه و بودجه حول این محور متمرکز شده است تا بودجه‌ریزی به سمت عملیاتی شدن پیش رود. باید مشخص شود که هر ارگان و هر نهاد عملیاتی، چگونه عمل کرده تا بحث های حاشیه ای کم شده و در نهایت بودجه شفاف‌تر شود.
وی همچنین عنوان کرد: برای حل بحران صندوق های بازنشستگی لازم است که در بودجه سال آینده راهکارهایی اندیشیده شود که البته بخشی ازاین راهکارها در غالب بودجه عملیاتی محقق خواهد شد. بنابراین باید توجه داشت که هر بخش چه توان و چه میزان بودجه نیاز دارد.