ارتقا نشاط اجتماعی بازنشستگان با مهارت آموزی

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استاد «حسین فخیمی» از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری یکی از گنجینه های ملی ایران محسوب می شوند.
به گزارش اداره کل روابط عموی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، ابوالحسن فیروزآبادی، در دیدار با «حسین فخیمی» مجسمه ساز برجسته کشورمان و از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه پروفسور فخیمی از گنجینه های ملی کشور محسوب می شود، گفت: ایشان با طرح های منحصر به فردی که در متروی تهران اجرا کرده اند آن را به یکی از متروهای برتر جهان از نظر زیبایی شناختی فضایی تبدیل کرده اند.
وی افزود: به همین منظور تلاش لازم برای تسهیل در ساخت شهرک تندیسان و گرفتن اعتبارات لازم برای آن که یکی از طرح های ارزشمند و درخشان استاد فخیمی است انجام می شود.
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست، با بیان اینکه یکی از راهکارهای ارتقای نشاط اجتماعی و سلامت جسمی و روحی بازنشستگان، مهارت آموزی و فعالیت آنان در این دوران است، گفت: مهارت آموزی، روحیه خودباوری و نشاط اجتماعی بازنشستگان را ارتقا داده و منجر به سلامت اجتماعی آنان می شود.
ابراهیم صادقی فر ادامه داد: آموختن، سن و مسولیت نمی شناسد و در هر مقطعی از حیات انسان منجر به شادی و توسعه شده و فرهنگ ریسک پذیری را در بازنشستگان برای یادگیری بیشتر گسترش می دهد.
وی، تصریح کرد: آموزش های جدید و ارتقا نشاط اجتماعی بازنشستگان منجر به ارتقای منزلت اجتماعی آنان می شود و براین اساس، احساس امنیت روانی و آرامش بیشتری در جامعه خواهند داشت.
صادقی فر اظهار داشت: بازنشستگان و افراد مسن و باتجربه جامعه می توانند نشاط و شادابی را به نسل جوان کشور منتقل کنند تا جامعه نیز از این نشاط، الگو گرفته و به سوی شادابی و پویایی هرچه بیشتر حرکت کند.
حسین فخیمی نیز در این دیدار، گفت: در کشور باید درزمینه آموزش جوانان و بازنشستگان تجدید نظر شود تا از مهاجرت جوانان به خارج از کشور جلوگیری شده و شاهد ارتقای نشاط و سلامت بازنشستگان و جوانان در کنار یکدیگر باشیم.
فخیمی همچنین با اشاره به اجرای پروژه بزرگ «شهر تندیسان»، بیان کرد: این طرح در کنار بوستان جوانمردان در پنج طبقه و با مشارکت شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه در حال ساخت است.
وی یادآور شد: این مکان آموزشی و هنری، مجهز به کارگاه های آموزشی متنوع برای سنین مختلف است که می تواند به توسعه کارآفرینی و پرورش انسان های خلاق و کارآمد در جامعه کمک کند.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی