دیابت و آلزایمر محور دوره های آموزشی در آذربایجان غربی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان آذربایجان غربی گفت: کارگاه های آموزشی آلزایمر و تغذیه سالم، دیابت و راه های پیشگیری از آن و ارتباط رنگ ها با توانایی ذهنی، در خانه امید بازنشستگان ارومیه برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مهدی صدر احمدی با تاکید بر اینکه صندوق بازنشستگی کشوری برای ارتقای سلامت جامعه هدف خود، آموزش های مختلفی را در نظر گرفته است، اظهار داشت: در پاییز امسال سه کارگاه آموزشی در استان آذربایجان غربی به میزبانی خانه امید ارومیه برای بازنشستگان کشوری برگزار شده است که بااستقبال این عزیزان روبرو شد. کلاس های آموزشی آلزایمر و تغذیه سالم، دیابت و راه های پیشگیری از آن و ارتباط رنگ ها با توانایی ذهنی، عنوان سه کارگاه برگزار شده در این استان است.
صدر احمدی تصریح کرد: در کارگاه آموزشی دیابت و راه های پیشگیری از آن که در دوره بازنشستگی از اهمیت فراوانی برخوردار است، درباره علائم بروز این بیماری و رژیم های غذایی مناسب برای پیشگیری از دیابت توسط یکی از کارشناسان تغذیه بیان شد. در ادامه نیز یکی از اساتید و متخصصان دعوت شده، درباره رعایت بهداشت دهان و دندان، راه های حفظ سلامت دستگاه گوارش در افراد سالمند و نکات دارویی برای بیماری دیابت سخنرانی کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: در کارگاه ارتباط رنگ هابا توانایی ذهنی انسان نیز الهه شیرزاد یکی از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه که خود از هنرمندان استان است، درباره اثرات رنگ در روح و روان انسان به ویژه اثر آن بر شادابی ،افسردگی، هیجان، غم و .. مطالب آموزشی تازه ای ارائه کرد.
صدر احمدی یادآور شد: رنگ آمیزی محل سکونت سالمندان و همچنین استفاده از نقاشی و رنگ آمیزی در زمان های فراغت برای بازنشستگان از جمله فعالیت های اثرگذار در کاهش استرس و افسردگی در این دوران است.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: خانه امید ارومیه یکی از مکان هایی است که برای آموزش های حوزه سلامت، مهارت آموزی، ورزش و سایر حوزه های مورد نیاز بازنشستگان در نظر گرفته شده و تاکنون با استقبال خوبی از سوی این عزیزان مواجه شده است.