تامین مسکن برای خانواده دارای یک معلول از سال ۹۷

هدف گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین مسکن برای خانواده های دارای یک معلول در کشور از سال ۱۳۹۷ است.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (شنبه) در گردهمایی تجلیل از دو هزار معلول نخبه، اعلام کرد: هدف گذاری این وزارتخانه تامین مسکن برای خانواده های دارای یک معلول در کشور از سال ۱۳۹۷ است.
علی ربیعی افزود: در زمان حاضر تامین مسکن برای خانواده های دارای دو معلول به بالا در نظر گرفته می شود؛ اما هدف گذاری ما از سال ۹۷ شامل خانواده های دارای یک معلول هم می شود.
ربیعی تاکید کرد: باید از فقر و معلولیت جلوگیری شود و این مساله یکی از برنامه های مهم ما است. واقعیت این است که در برخی استان ها، افراد دارای معلولیت و ناتوانی به هیچ وجه نمی توانند توانمند شوند بنابراین نباید اجازه داد که معلولیت با فقر ، مترادف شود.
وی همچنین به این نکته هم اشاره کرد که با توجه به افزایش جمعیت سالمندی در سال های آینده می خواهیم از معلولیت سالمندی جلوگیری کنیم.
وزیر رفاه تاکید کرد: معلولان نگاهی به دلسوزی ندارند، البته توجه، بد نیست اما افراد دارای معلولیت باید به حق خود برسند؛ ضمن اینکه افراد دارای معلولیت، توانمند هستند و باید این توانمندی ها دیده شود.
ربیعی در ادامه به لایحه حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و گفت: در این لایحه، الزامات حقوقی برای حقوق معلولان در نظر گرفته شده است. همچنین دولت در این لایحه، حدود سه هزار میلیارد تومان برای خود، بار مالی دیده است. مقرر شده است تا انتخابات آزادی برگزار شود تا چهار نفر از افراد دارای معلولیت به عنوان چهار مشاور در کنار وزیر فعالیت کنند.
وی با ابرازگله از تمام نشدن توزیع وسایل کمک توانبخشی بین معلولان، گفت: ۵۰ درصد اجرای این برنامه، باقی مانده است که در حال انجام آن هستیم. همچنین کم کردن تعرفه وسایل کمک توانبخشی خارجی را نیز دنبال می کنیم.
ربیعی در ادامه از راه اندازی مراکز تخصصی آلزایمر، اوتیسم و فلج مغزی خبر داد و گفت: پوشش غربالگری شنوایی و بینایی در کشور به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.