انتشار شماره ۳۲۴ ماهنامه ثمر

شماره ۳۲۴ نشریه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی «ثمر» در ۶۴ صفحه، منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، تازه ترین شماره نشریه ثمر، حاوی مهم ترین اخبار صندوق ‏بازنشستگی کشوری و شرکت های زیر مجموعه آن، مهمترین تحولات حوزه سالمندی و بازنشستگی ایران و ‏جهان و گزارش های متنوع در حوزه بازنشستگی است.
ابراهیم صادقی فر، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، در سرمقاله شماره ۳۲۴ ثمر با عنوان «چهار اصل ضروری برای جلب رضایت بازنشستگان» آورده است: «شاید در دولت یازدهم بسیاری از ضعف های گذشته در حوزه بازنشستگی و سالمندی از جمله بهبود حقوق بازنشستگان و متناسب سازی آن با نرخ تورم، از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت پیگیری و تا حدودی بهبود یافت؛ اما راه درازی تا تحقق اهداف و آرمان های مورد انتظار در این حوزه باقی مانده است.»
صادقی فر در ادامه این سر مقاله، چهار اصل جلب رضایت بازنشستگان را «پاسخگویی به صاحبان صندوق ها»، «پایداری»، «شفافیت» و «نوآوری و اصلاح بافت های قدیمی صندوق» دانسته و نوشته است: «رعایت این چهار اصل به همراه افزایش کیفیت سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا در صندوق بازنشستگی کشوری و حرکت رو به توسعه می تواند مسایل روحی و روانی بازنشستگان را در کنار بهبود معیشت رفاه اقتصادی مد نظر قرار دهد.»
در ماهنامه شماره ۳۲۴ ثمر، گزارش های خبری و تحلیلی مختلفی نظیر «مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری چشم انتظار مجلس و دولت»، «شکوفایی استعدادها در خانه امید مشهد»، «زنانه شدن سالمندی» و نکاتی درباره بازنشستگی سالم و آلزایمر، چاپ شده است.
همچنین در این شماره پرونده ویژه ثمر به «۳۷ ماه تلاش بی وقفه برای ساخت یک هویت تازه» اختصاص داده شده که در آن به تلاش های مدیران صندوق در دولت تدبیر و امید و اقداماتی نظیر افزایش حقوق، سرمایه بیمه، سودآوری سالانه شرکت های تحت مدیریت و نظایر آنها، پرداخته شده است.
گفت و گو با آفاق سالاری نصرآباد، سعید حاجیان و اکرم نجفی از بازنشستگان کشوری نیز، عنوان سه مصاحبه تفصیلی ثمر است.
یکی دیگر از مطالب مهم این شماره ثمر، مصاحبه اختصاصی با مارک کُورمن مشاور سیاسی ارشد سازمان بین المللی هلپ ایچ است که با عنوان «داوطلبان سالمند، سالم ترند» منتشر شده است. ترجمه گزارشی با عنوان «حضور بیشترین سالمند منطقه شرق آسیا در تایلند و چین» در بخش بین الملل، پایان بخش مطالب متنوع نشریه شماره ۳۲۴ ثمر است.
ماهنامه ثمر، برای استفاده از ظرفیت و توانمندی های بازنشستگان کشوری، آمادگی دارد ‏نسبت به انتشار مطالب این عزیزان شامل مقالات، گزارش ها، تصاویر، تالیفات ادبی، سفرنامه و ترجمه در حوزه ‏های اجتماعی، فرهنگی، سلامت و بهداشت، آموزشی و بین الملل اقدام کند. بر این اساس، بازنشستگان کشوری می توانند برای ارسال مطالب خود از طریق پست الکترونیک cspfnews@gmail.com‏ اقدام یا با شماره تلفن ۸۳۵۱۳۱۲۰ تماس بگیرند.

خبرنگار: محسن دلیلی
عکس: نیّره حسن نیا