ایرانول موفق به تولید روغن کشتی در کشور شد

شرکت نفت ایرانول موفق به تولید روغن کشتی برای نخستین بار در کشور با همکاری شرکت پتروناس شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی شرکت نفت ایرانول، مدیر بازاریابی، فروش و صادرات شرکت نفت ایرانول گفت: این شرکت اولین شرکت روانکاری است که با همکاری پتروناس توانسته برای اولین بار در کشور روغن دریایی با تائیدیه های بین المللی تولید کند.
علی کاظمی، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه میان ایرانول و پتروناس در راستای سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز منعقد شده که سالانه از خروج ۴۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می کند.
وی با بیان اینکه تولید گریس و روغن های صنعتی و موتوری با همکاری پتروناس در برنامه کاری شرکت ایرانول قرار دارد، افزود: با دریافت تائیدیه پتروناس روی محصولات مشترک، از این پس تمام کشتی هایی که از این محصولات استفاده نمایند، می توانند محصول معادل پتروناس را در تمام بنادر در سراسر جهان سرریز کنند.
کاظمی تصریح کرد: محصولات مشترک دریایی توسط شرکت پتروناس آزمایش و تایید شده و پتروناس این محصولات را به لحاظ کیفی معادل با محصولات خود معرفی کرده که دارای تاییدیه از wartsila و MAN هستند.
شرکت پتروناس از بزرگترین شرکت های تولید کننده انواع روانکار در جهان است که سالانه نزدیک به یک میلیارد لیتر انواع روانکارهای موتوری، بنزینی، دیزلی، صنعتی، توربین، ترانسفورماتور و گریس تولید می کند، تا جایی که بیشترین سهم بازار اروپا را در اختیار دارد. پتروناس انواع محصولات با تائیدیه OEMs مانند مرسدس بنز، BMW ، رنو، پژو را تامین می کند و یکی از پر مصرف ترین روغن ها در خودروهای بنز و BMW را به خود اختصاص داده است.