حضور ۲۳ هزار بازنشسته کشوری در کردستان

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان از حضور بیش از ۲۳ هزار بازنشسته کشوری در این استان خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری فارس، محمد احمدی با اعلام این خبر گفت: با وجود مشکلات معیشتی زیادی که بازنشستگان دارند، اولین و دومین محموله کمک‌رسانی بازنشستگان استان کردستان به صورت کاملاً خودجوش و داوطلبانه به مناطق آسیب‌دیده در استان کرمانشاه ارسال شده است.
احمدی با اشاره به برگزاری اولین مراسم مولودی‌خوانی با حضور و استقبال بازنشستگان کشوری این استان، گفت: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور جمع کثیری از بازنشستگان کشوری استان کردستان مراسم مولودی خوانی به عنوان یکی از رسوم و آیین های مهم استان کردستان برگزار شد.
وی با تاکید براینکه نباید وحدت مسلمانان را مختص به یک هفته و زمان خاص بدانیم، بلکه همیشه ایام سال باید سرشار از وحدت و صفا بین مسلمین جهان باشد، گفت: ما در هر مقام و منزلتی که باشیم، مدیون خدمات کسانی هستیم که سالیان عمر گران بهای خود را در راه خدمت به جامعه سپری کردند.
احمدی با بیان اینکه ما نباید مناسک‌ خود را فراموش کنیم، تصریح کرد: یکی از بزرگترین و مهم ترین کارکردهای مناسک مذهبی مانند مولودی‌خوانی، این است که به ایجاد همبستگی اجتماعی، وجدان جمعی و کاهش آسیب های اجتماعی کمک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مراسم مولودی‌خوانی در قلب مردم استان کردستانی همواره موج می‌زند، افزود: بازنشستگان و بزرگان می توانند به ترویج و حفظ مناسک و آیین های ملی و مذهبی در کشور کمک شایانی کنند.