برگزاری نخستین کارگاه “ورزش و تندرستی” برای بازنشستگان سمنانی

نخستین کارگاه آموزشی یک روزه «ورزش و تندرستی» با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از بازنشستگان کشوری استان سمنان در خانه امید این استان برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان در نخستین کارگاه آموزشی «ورزش و تندرستی» که با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از بازنشستگان کشوری این استان در خانه امید شهید شاهمرادی سمنان برگزار شد، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری برای خدمت هرچه بهتر و بیشتر به بازنشستگان تحت پوشش و خانواده آن ها، براساس تقویم آموزشی، برنامه های مختلفی را شامل دوره های مهارت آموزی، پیشگیری از آلزایمر، پیشگیری و کنترل بیماری ها، اصول تغذیه و همچنین ورزش و تندرستی با هدف ارتقای سلامت و شادابی بین بازنشستگان در تمامی استان ها برگزار کرده که این برنامه همچنان ادامه دارد.
صادق نیکدل، افزود: اعتقاد صندوق بازنشستگی کشوری این است که اختصاص دادن اعتبار و هزینه شدن در حوزه ورزش و سلامتی بازنشستگان هزینه ای بر دوش دولت و نظام نیست، بلکه سرمایه گذاری است.
مریم نظری، متخصص تربیت بدنی نیز با اشاره به روش های صحیح ورزش در دوران بازنشستگی، تاکید کرد: بازنشستگان باید روزی یک ساعت به ورزش اختصاص دهند و در کنار آن به تغذیه سالم توجه کنند که این دو در کنار هم نقش مهمی در سلامت دوران بازنشستگی ایفا می کند.
نظری تصریح کرد: کلسیم و جذب بالای آن از طریق نور آفتاب و همچنین حرکت های ورزشی صحیح، کمک شایانی به حفظ سلامتی و شادابی بازنشستگان می کند.

تهیه خبر و عکس: رابط روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان