سالنامه آماری اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی منتشر شد

سالنامه اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی در حوزه های مختلف در فاصله زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، براساس سالنامه آماری اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی که برای سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ منتشر شده است، تعدادکل اعضای این اتحادیه به ۳۲۳ عضو از ۱۵۸ کشور در سراسر جهان رسیده که از این تعداد، سازمان های عضو اتحادیه در منطقه آمریکا ۵۹ عضو، اروپا ۱۱۰ عضو، آفریقا ۹۶ عضو، آسیا و اقیانوسیه ۶۸ عضو بوده است.
براساس این گزارش، یکی از بزرگترین رویدادهای بین المللی در حوزه تامین اجتماعی، چهارمین انجمن تأمین اجتماعی جهانی در نوامبر ۲۰۱۶ در پاناماسیتی است که با هدف سازماندهی اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی و به میزبانی صندوق بیمه اجتماعی در ۴۴ بخش مختلف با حضور ۱۳۰ سخنران برگزار شد.تعداد افراد شرکت کننده در این رویداد بین المللی یک هزار نفر از ۱۲۵ کشور جهان گزارش شده است.
تعداد رهنمودهای منتشر شده از سوی ایسا برای ادارات بیمه های اجتماعی در سال مورد بررسی به ۱۲ رهنمود می رسد که ازجمله رهنمودهای منتشرشده می توان به حکمرانی خوب، کیفیت خدمات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، سرمایه گذاری صندوق های اجتماعی، ارتقاء اشتغال پایدار، ارتباطات در ادارات تأمین اجتماعی، محاسبات اکچوئری برای ادارات تأمین اجتماعی، راه حل های اجرایی برای گسترش دامنه پوشش، پیشگیری از خطرات شغلی و ارتقاء سلامت محل کار اشاره کرد.
این گزارش حاکی است که بیش از ۱۵۰ سازمان عضو در رویدادهای آکادمی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی شرکت کرده اند. همچنین در سال مورد مطالعه، یک هزار و ۸۸۲ نفر در رویدادهای اتحادیه حضور یافته اند. ثبت ۵۴۶ عملکرد مطلوب ادارات تأمین اجتماعی در پایگاه های اطلاعاتی اتحادیه، یک میلیون و ۵۹۶ هزار و ۸۲۸ بازدید از سایت اتحادیه و ۴۹ هزار و ۹۰۰ بار دانلود از مجله مروری بر تأمین اجتماعی بین المللی از دیگر گزارش های آماری منتشر شده در سالنامه آماری اتحادیه بین الملل تامین اجتماعی است.

منبع: www.issa.int
تهیه و ترجمه: فریبا بهزاد