با حضور مدیر استان قم انجام شد؛

برگزاری جلسه هم اندیشی با کانون‌های بازنشستگی استان قم

جلسه هم اندیشی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قم با کانونهای بازنشستگی با حضور مدیر و کارشناسان شرکت آتیه سازان حافظ پیرامون موضوعات مبتلا به و همچنین  خدمات بیمه تکمیلی به میزبانی کانون بازنشستگان آموزش و پرورش برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان قم، در این جلسه فروغی رئیس کانون آموزش و پرورش ضمن ارائه گزارشی موجز از جلسه روسای کانونهای آموزش و پرورش کشور با مدیرعامل صندوق، به بیان مشکلات موجود در خدمات بیمه تکمیلی پرداخت.

سایر روسای کانونها نیز دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص اهم مسائل مربوط به بازنشستگان همچون بیمه تکمیلی درمان، متناسب سازی حقوق، خدمات رفاهی بیان کردند.

مدیر شرکت بیمه آتیه سازان حافظ نیز با بیان گزارشی از وضعیت بیمه تکمیلی، بزرگترین چالش و تهدید را معوقات و مطالبات مراکز درمانی اعلام داشت.

ایمنی آذری افزود: این مشکل به طور جدی ادامه قرارداد و خدمت رسانی این مراکز به مشمولین بیمه تکمیلی را تهدید می کند.

«صالح محمدی امین» مدیر صندوق بازنشستگی استان نیز ضمن اعلام اعمال طرح رتبه بندی معلمان در حقوق بازنشستگان سال های ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ صدور احکام مربوطه و پرداخت معوقات آن، جزئیات اجرای آن را بیان نمود و خاطرنشان کرد: بخش اعظم رتبه بندی معلمان برای بازنشستگان سال ۱۴۰۲ از زمان بازنشستگی اجراشده و احکام مربوط به اعمال رتبه بندی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و مطالبات ناشی از آن آنها نیز بعد از پرداخت کسور و ارائه مستندات توسط آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

در ادامه محمدی امین گفت: بیمه تکمیلی طبق ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، برعهده دستگاه های اجرایی متبوع بازنشستگان است، اما دستگاه ها از اجرای آن سر باز می زنند و صندوق نیز جهت جبران این خلاء و ارائه خدمات به این قشر گرامی، به بیمه تکمیلی آنان ورود کرده و از تمام ظرفیت خود در این راه استفاده می کند.

وی خاطر نشان کرد: بازنشستگان باید جهت اجرای خواسته قانونی خود در این خصوص از نمایندگان مجلس به عنوان قانون گذار و از سوی دیگر ناظر بر حسن اجرای آن توسط دولت موضوع را پیگیری نمایند.

محمدی امین در پایان با اعلام اینکه مدیریت استان قم در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ رتبه اول را بدست آورده است از همکاری سازنده و مفید دستگاه های اجرائی، کانونهای بازنشستگی و تلاش های همکاران این مدیریت تقدیر و تشکر کرد.