اعتراض بازنشستگان آرژانتینی به اصلاحات حقوق بازنشستگی

جمعی از بازنشستگان آرژانتینی در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی هفته گذشته در مقابل مجلس این کشور دست به اعتراض زدند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از شبکه فرانس ۲۴، نمایندگان پارلمان آرژانتین درحال بررسی طرح اصلاحات قانون بازنشستگی این کشور بودند که بازنشستگان آرژانتینی در مقابل پارلمان و در اعتراض به این طرح تجمع کردند.
بازنشستگان آرژانتینی معتقد بودند درصورت تصویب این طرح در مجلس، حقوق بازنشستگی و دریافتی خانواده های فقیر کاهش می یابد.
طرح اصلاحات قانون بازنشستگی در آرژانتین، بخشی از مجموعه تغییرات اقتصادی است که دولت این کشور با هدف کاستن از میزان کسری بودجه دنبال می کند و سنای آرژانتین پیش تر این طرح را تصویب کرده بود. کارشناسان می گویند اجرا شدن این طرح بر زندگی بازنشستگان تأثیر خواهد گذاشت، چراکه این اصلاحات فرمول مورد استفاده برای محاسبه مزایا را تغییر می دهد.
اتحادیه های کارگری آرژانتین، اعتصاب ۲۴ ساعته ای را در اعتراض به این طرح، دوشنبه هفته پیش اجرا کرد و هزاران معترض در این اعتراضات خواستار رد طرح اصلاح قانون بازنشستگی شدند.
یکی از مسوولان عالی رتبه آرژانتین در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این اصلاحات، یک قانون خوب است و در صورتی که این طرح تصویب شود با صرفه جویی مورد انتظار ۱۰۰ میلیارد پزو (۵.۶ میلیارد دلار) نقش مهمی درکاهش کسری مالی کشور آرژانتین خواهد داشت.
لایحه اصلاحیه حقوق بازنشستگی دولت آرژانتین با وجود تمامی اعتراضات و درگیری ها و پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر توسط مجلس نمایندگان این کشور تصویب شد.

تهیه و ترجمه: فریبا بهزاد
منبع: http://www.france24.com