جشنواره ورزشی بازنشستگان فرصتی برای تغییر سبک زندگی

مسوول ورزش بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: دومین جشنواره استانی ورزش بازنشستگان این صندوق در ۵ رشته ورزشی از ۸ تا ۱۱ بهمن ماه برگزار می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، ابراهیم بیاتانی اظهار داشت: دومین جشنواره استانی ورزش بازنشستگان کشوری در مرکز ۳۱ استان کشور به مناسبت فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، به طور همزمان از ۸ تا ۱۱ بهمن ماه ۹۶ برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره برای چهارمین بار در تهران و دومین بار در استان ها برگزار می شود، گفت: جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری با هدف ترویج فرهنگ شادی و نشاط میان جامعه بازنشستگان کشوری در مراکز استان ها و در ۵ رشته ورزشی شامل شنای کرال سینه و قورباغه، تیراندازی با تفنگ بادی، تنیس روی میز، دارت و شطرنج و در دو بخش آقایان و خانم ها برگزار می شود.
بیاتانی یادآور شد: بازنشستگان علاقه مند می توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir در این جشنواره شرکت کنند. تمام اطلاعات لازم برای حضور در این جشنواره در لینک مربوطه در سایت صندوق وجود دارد. ضمن اینکه هر بازنشسته تنها مجاز به ثبت نام در یک رشته ورزشی است.
وی با تاکید بر اینکه تمام مسابقات در این جشنواره ورزشی، براساس قوانین و مقررات ملی و بین المللی انجام می شود، گفت: جای خوشحالی است که مدیران صندوق بازنشستگی کشوری درک عمیقی نسبت به ضرورت و اهمیت ورزش در میان بازنشستگان دارند و همین موضوع سبب شده تا این جشنواره به طور مستمر طی سال های اخیر برگزار شود.
بیاتانی افزود: ورزش در پیشگیری از ابتلای بازنشستگان به انواع بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون، چربی، قند خون، آلزایمر و به خصوص در ریشه کنی فقر حرکتی و بیماری های روحی نقش دارد.
وی به ویژگی های این جشنواره ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد فرهنگ سلامتی، افزایش شادی و نشاط، احیای مشارکت اجتماعی و ارتباطات فردی و گروهی، دوری از انزوا و گوشه نشینی و تمایل به فعالیت های گروهی از نقاط قوت این جشنواره است.
بیاتانی تاکید کرد: بازنشستگان ارجمند برای تغییر سبک زندگی، هدفمند شدن آن و ایجاد سلامت جسم و روح خود در این رویداد ملی و ورزشی ثبت نام کرده و از این فرصت مغتنم استفاده کنند.
مسوول ورزش بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، ضمن دعوت از رسانه ها، گروه های مردم نهاد و هیات های ورزشی برای مشارکت و حمایت از این جشنواره ورزشی، یادآور شد: نخستین جشنواره استانی ورزش بازنشستگان کشوری اردیبهشت ۹۶ با مشارکت و استقبال بیش از ۵ هزار نفر از بازنشستگان آقا و خانم در کل کشور برگزار شد.
وی با قدردانی از مسوولان صندوق بازنشستگی کشوری برای برگزاری این جشنواره ورزشی گفت: امیدوارم این دوره مسابقات نیز با استقبال بی نظیر بازنشستگان و با حمایت کلیه مدیران استانی برگزار شود.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور