هم نت سالمندی بهمن ماه در اصفهان برگزار می شود

رویداد کارآفرینی هم نت سالمندی با هدف ارائه فناوری هایی برای کمک به سالمندان ۲۸ بهمن امسال در اصفهان برگزار می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، هم نت (همکاری، مشکل گشایی، نوآوری و توانمندسازی) یک رویداد کارآفرینی سه مرحله ای مبتنی بر شرایط بومی اقتصادی و کارآفرینی در هر منطقه است که در این رویداد، فرصت­ ها به صورت مسأله مطرح شده و افراد سعی می کنند برای خلق ارزش و نشان دادن توانمندی خود به سرمایه گذار یا صاحبان مسأله، ایده پردازی کنند، تشکیل تیم دهند و اگر توانستند آن را به یک مدل کسب و کار تکرار پذیر و با ارزش افزوده تبدیل کنند.
«هم نت سالمندی» توسط بنیاد نخبگان استان اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ۲۸ تا ۳۰ بهمن امسال برگزار می شود. در این رویداد فناوری‌هایی که در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و حوزه سلامت می‌توانند زندگی هر فرد سالمند را بهبود بخشند، مورد هدف است.
از جمله این فناوری ها می توان به فناوری هایی که هنگام سقوط احتمالی به سالمندان کمک می‌کنند، دستگاه ‌هایی جهت تقویت حس‌های تضعیف شده، کمک به یادآوری موارد ضروری، لباس و غذا خوردن، پوشیدنی ‌های بهداشتی و تله مدیسین برای مراجعه کمتر به مطب پزشکان، کاهش نگرانی بستگان نسبت به سالمندان تحت مراقبتشان و طراحی ورزشگاه و لوازم مخصوص ورزش سالمندان اشاره کرد.
بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) تا سال ۲۰۵۰ دو میلیارد نفر در سن ۶۰ سالگی خواهند بود و به همین دلیل در سال های گذشته، شرکت‌ها و رویدادهای کارآفرینی بسیاری در کشور توجه خود را به نیاز‌های خاص سالمندان و ارزش افزوده آن معطوف کرده اند.