مراقبت مسلمانان داوطلب هلندی از سالمندان

داوطلبان مسلمانان هلند هر هفته با سرزدن به افراد مسن در خانه های سالمندان در این کشور از آن ها پرستاری و مراقبت می کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری شبستان، داوطلبان مسلمان در هلند در راستای فعالیت دو جمعیت اسلامی «Omalev» و «Islam Color» هر هفته به بازدید از خانه سالمندان با هدف کمک به آنها اقدام می کنند.
هدف داوطلبان مسلمان کمک و حمایت از سالمندان این کشور و اهمیت دادن به آنها و مشارکت شان در فعالیت های فرهنگی است.
«ریا وان دیر» که ۹۱ سال سن دارد، یکی از ساکنان خانه سالمندان «روبنهوف» شهر لایدن در غرب هلند، گفت: خیلی خوشحال است که داوطلبان مسلمان در کنارش حضور دارند. من از ملاقات با آنها مسرورم، زیرا به من بسیار توجه می کنند. آنها هر سه شنبه به ملاقات من می آیند و منتظر حضورشان هستم، زیرا دیدن آنها شادی را وارد قلبم می کند.
از سوی دیگر، «مصطفی غوش» رئیس جمعیت «Omalev»، گفت: هدف این جمعیت از این فعالیت نشان دادن زیبایی های اسلام است.
وی افزود: بیشتر سالمندان هلندی احساس تنهایی می کنند و داوطلبان در این جمعیت برای نزدیک شدن به آنها فعالیت می کنند و از آنها مراقبت می کنند.
گفتنی است، از مجموع ۱۶ میلیون جمعیت هلند، چهار میلیون را مسلمانان تشکیل می‌دهند و مسلمانان بزرگترین اقلیت در هلند به شمار می آیند؛ اسلام دومین دین هلند است و بسیاری از آنان در چهار شهر اصلی هلند یعنی آمستردام، لاهه، اوترخت و روتردام زندگی می‌کنند.