مدرسه سازی با صرفه جویی در زندگی

بازنشسته فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری یکی از بازنشستگان خیری که در مراسم “چله نشینی با بزرگان” در سال ۹۶ تجلیل شد، گفت: اسم خودم را خیّر نمی گذارم چون افرادی هستند که کارهای بسیار زیادی در این زمینه انجام داده اند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «طوبی کوهی حبیبی دهکردی» اظهار داشت: از زمان استخدام در آموزش و پرورش آرزو داشتم در زمینه مدرسه سازی قدم بردارم؛ چراکه هم خودم و هم همسرم آموزش به دانش آموزان را دوست داشتیم.
وی با بیان اینکه چون فرزندی ندارم دانش آموزان را فرزندان خود می دانم، ادامه داد: اما آن زمان پول به اندازه کافی نداشتیم تا اینکه با صرفه جویی در زندگی بالاخره توانستیم مدرسه بسازیم.
این بازنشسته خیّر با اشاره به فعالیت هایی که تاکنون انجام داده است، گفت: دو باب مدرسه ابتدایی، یکی به نام خیریه انبیاء شهرکرد و به یاد همسرم «حاج ایرج رییس زاده» در ۲ طبقه و با زیر بنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع و دیگری به نام دبستان خیریه زینب به صورت مشارکتی در ۳ طبقه با زیر بنای ۲ هزار متر مربع در شهرکرد، ساخته ام.
«طوبی کوهی حبیبی دهکردی» در حال حاضر رییس بانوان خیرین مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری، رییس بنیاد کودک و حامی دانش آموزن بی بضاعت و مستعد تحصیل، عضو هیات مدیره خیرین سلامت، عضو خیریه کتابخانه های استان و موسس یک گروه مردم نهاد (NGO) برای کمک به خانواده های بی‏ بضاعت است و برای تهیه جهیزیه و حمایت از گنجینه های آموزش و پرورش نیز فعالیت می کند.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی
عکاس: سید رضا حسینی