ضرورت سرعت بخشی به عملیات امداد و نجات نفتکش ایرانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی سانچی با حضور در شانگهای چین، گفت: خواستار به کارگیری تمام توان برای نجات دریانوردان ایرانی از سوی طرف چینی و جدیت بیشتر در اجرای عملیات امداد و نجات هستیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی که با دستور حسن روحانی، رئیس جمهور، مسوول کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی سانچی و خدمه آن شده بود، امروز (شنبه) با حضور در بندر شانگهای چین ضمن تاکید بر جدیت بیشتر طرف چینی و به کارگیری تمام ظرفیت ها در عملیات امداد و نجات، از پیدا شدن جعبه سیاه این نفت‌کش ایرانی سانحه دیده خبرداد و گفت: برای به دست آوردن محتویات جعبه سیاه درخواست ملاقات فوری داده شده است؛ باید کمیته مشترکی، جعبه سیاه را بررسی کنند.
ربیعی تاکید کرد: به شدت خواستار ملاقات و گفت و گو با خدمه، کاپیتان و مسوولان کشتی تصادف کرده با نفتکش سانچی هستیم تا ابعاد موضوع برایمان بیشتر روشن شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حضور وی در کشور چین برای سرعت بخشیدن به امور و پیگیری و نظارت دقیق است، گفت: سفیر ایران در چین با نماینده دریانوردی فرمانده کل عملیات چین تفاهم نامه شیوه همکاری امضا کردند تا ضمن حضور در کشتی، به جست و جو و عملیات امداد و نجات بپردازند. ضمن اینکه براساس این تفاهم نیروهای ایرانی که برای امداد رسانی به چین آمده اند با نیروهای چینی همکاری می کنند.
ربیعی خطاب به طرف چینی تصریح کرد: سختی کار را درک می کنم و می دانم زحمت کشیده شده است، اما انتظار مردم ایران این بود که هرچه در توان است برای این کشتی به کار گرفته شود.
وی اظهار داشت: از بین رفتن و غرق شدن کشتی مساوی با از بین رفتن امید مطلق ما است؛ بنابراین خواسته ما جدیت در اجرای عملیات امداد و نجات است. خاطره ملت ایران نسبت به این موضوع، تاریخی خواهد بود و در اذهان ملت ایران خواهد ماند، به همین دلیل می خواهیم هر چه می توانیم را انجام دهیم.
ربیعی تصریح کرد: همکاران ما از مجلس و دولت در کنار مردم، نگران این موضوع هستند و با جدیت آن را دنبال می کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی سانچی امروز (شنبه) به منظور پیگیری آخرین وضعیت این نفتکش وارد شانگهای چین شد.
نفتکش ایرانی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.