برگزاری نخستین کارگاه ترویج گیاهان دارویی و محصولات ارگانیک در تهران

نخستین کارگاه آموزشی ترویج گیاهان دارویی و محصولات ارگانیک با حضور ۱۱۰ نفر از بازنشستگان کشوری استان تهران در محل سالن همایش های وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی اداره کل صندوق بازنشستگی استان تهران، محمدرضا ترابی، معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری در نخستین کارگاه آموزشی ترویج گیاهان دارویی و محصولات ارگانیک، گفت: فعالیت کارگروه گیاهان دارویی و محصولات ارگانیک و سفیران بازنشستگی مربوطه باید با جدیت و برنامه ریزی پیگیری شود.
ترابی با بیان اینکه سفیران هشتگانه بازنشستگان کشوری مسوولیت ترویج و آموزش موضوعات مختلف را برای بازنشستگان برعهده دارند، گفت: سفیران هشتگانه بازنشستگان کشوری شامل تغذیه سالم، ورزش و تندرستی، کارآفرینی بانوان و آقایان، نخبگان و فرهیختگان، پیشگیری از آلزایمر، مهارت آموزی و گیاهان دارویی و تغذیه با محصولات ارگانیک به صورت داوطلب در پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز کشور فعالیت می کنند.
وی افزود: در تهران نیز سفیران هشتگانه بازنشستگی در مناطق ۲۲ گانه فعالیت خواهند کرد.
در این نشست که به همت اداره کل صندوق بازنشستگی استان تهران و با حضور معاون اداری و مالی و مدیرکل اداری صندوق، مدیرکل صندوق بازنشستگی استان تهران، اعضای هیات مدیره کانون های بازنشستگی و با استقبال ۱۱۰ نفر از بازنشستگان کشوری برگزار شد، احمد اصغرزاده مشاور معاون باغبانی و سرپرست گروه محصولات گواهی شده و ارگانیگ وزارت جهاد کشاورزی درخصوص اهمیت تولید محصولات ارگانی گفت: در حال حاضر ۸۴ هزار هکتار از زمین های زراعی کشور زیر کشت محصولات ارگانیک است. تولید محصول ارگانیک به معنای استفاده از آخرین دانش روز فیزیولوژی، مبارزه با آفات و بیماری و تغذیه است که مجموع‌شان می‌تواند منجر به افزایش محصول شود.
اصغرزاده با بیان اینکه تقاضا باعث افزایش تولید محصول می‌شود، گفت: جامعه باید خودبه‌خود به سمتی پیش رود که نیاز به تولید این محصولات همه‌گیرشده و افراد برای حفظ سلامت خود و محیط زیست به مصرف محصولات ارگانیک روی آورند.
در این کارگاه آموزشی همچنین در خصوص وضعیت کشت محصولات ارگانیک و چگونگی کشت و دریافت مجوزهای لازم برای تولید و توزیع محصولات، آشنایی با گیاهان دارویی و چگونگی کاشت و برداشت این گیاهان در ایران، آثار قابل توجه داروهای گیاهی در درمان بسیاری از بیماری ها و اثر مثبت آن در اقتصاد کشور بحث و گفت و گو شد.