تسلیت وزیر رفاه به خانواده دریانوردان جان باخته در کشتی سانچی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی گفت: برای پیدا کردن پیکر مطهر دریانوردان کشتی نفتکش سانچی تمام تلاش‌ خود را انجام داده‌ایم، چرا که پیدا کردن حتی یک پیکر برای ما ارزش بسیار زیادی داشت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی ربیعی با تسلیت به خانواده معزز دریانوردان ایرانی کشتی نفتکش سانچی، اظهار داشت: متاسفانه تمامی دریانوردان ایرانی این کشتی با توجه به ابعاد سانحه و آتش سوزی ناشی از آن و حجم بالای محموله داخل کشتی، جان خود را از دست داده اند.
ربیعی با بیان اینکه کشتی در حال حاضر لحظه به لحظه در دریا فرو می‌رود و دود و آتش ناشی از سوختن کشتی سانچی موجب آتش گرفتن بخشی از دریا نیز شده است، گفت: این حجم از حادثه در تاریخ دریانوردی جهان بی نظیر است و دولت هرچه در توان داشت به کار گرفت، اما به دلیل بزرگ بودن حجم حادثه نتوانستیم بیش از این اقدامی انجام دهیم.
مسوول کمیته رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده رییس جمهور به تمام خانواده این عزیزان و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می کنم؛ این عزیزان به حق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی جان خود را از دست دادند.
وی تاکید کرد: سانچی حامل ۱۱۱ هزار و ۵۱۰ تن میعانات گازی بود. علاوه بر این میعانات سوخت کشتی هم باعث شدید شدن حریق آن شد.
ربیعی ادامه داد: چینی‌ها و کارشناسان از روز نخست حادثه اعلام کردند خدمه کشتی زنده نیستند. اما ما که کورسوی امیدی به زنده بودن پرسنل داشتیم همه اقدامات لازم را انجام دادیم. حتی می‌خواستیم چنانچه پرسنل زنده نیستند، پیکر مطهر آنها را از نفتکش خارج کنیم. به همین دلیل ۱۲ نیروی تکاور از ایران به محل حادثه آمدند.
رئیس کمیته پیگیری نفتکش سانچی با بیان اینکه شدت انفجار سانچی در ساعات آخر بسیار بالا بود، افزود: درجه سانچی در ساعات و دقایق آخر تا ۹۰۰ درجه بالا رفت و امکان ورود به آن وجود نداشت. در نهایت کشتی آرام آرام با سر به عمق دریا حرکت کرد. البته این اتفاق در عمق ۱۱۰ متری دریا رخ داده است و احتمالا بیش از ۲۰۰ متر کشتی بیرون دریا بماند. البته مشخص نیست جریان دریا حرکت کشتی را به چه صورت درآورد.
ربیعی تصریح کرد: من این درخواست را به فرمانده چینی داده‌ام که زمانی که وضعیت کشتی به تعادل رسید، جست‌وجو برای پیکر مفقودین ادامه پیدا کند. اما فرمانده چینی پاسخ داد که امکان این کار وجود ندارد. من تصمیم دارم در این راستا با کارشناسان صحبت بیشتری کنم تا این درخواست بررسی شود.
صندوق بازنشستگی کشوری نیز این حادثه غم انگیز و جان باختن دریانوردان ایرانی کشتی نفتکش سانچی را به خانواده معزز این عزیزان و ملت بزرگوار ایران تسلیت و تعزیت عرض می کند.