با هدف کنترل بیماری ها برگزار شد؛

اجرای پویش و غربالگری دیابت و فشارخون بازنشستگان کشوری استان خراسان رضوی در خانه امید بازنشستگان مشهد

پویش و غربالگری دیابت و فشارخون بازنشستگان کشوری استان خراسان رضوی در خانه امید بازنشستگان مشهد برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خراسان رضوی، طرح غربالگری دیابت و فشارخون بازنشستگان کشوری استان خراسان رضوی در روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ و در خانه امید مشهد مقدس با هدف پیشگیری و درمان این دو بیماری شایع سنین بالای پنجاه سال صورت پذیرفت.

«عفت حسینی» مدیر صندوق بازنشستگی استان خراسان رضوی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام و نگین پنج تن آل عبا حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به بازنشستگان، پیشکسوتان و آحاد ملت مسلمان ایران، اظهار داشت: با توجه به لزوم کنترل بیماری های شایع زمان سالمندی از جمله فشارخون، دیابت و کنترل وزن، طرح غربالگری این بیماری ها همزمان با اجرای کشوری آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط این مدیریت و به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

وی افزود: برگزاری این پویش برای بازنشستگان کشوری از طریق شبکه های مجازی و کانون های بازنشستگان دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی شده و روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ در مجتمع خانه امید مشهد مقدس از ساعت ۸ الی ۱۱ صبح ادامه دارد.

لازم به ذکر است؛ بازنشستگان گرامی می توانند برای اندازه گیری قند و فشار خون خود با همراه داشتن کارت ملی به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و پایگاه سلامت محل سکونت خود تا تاریخ ۱۵ ام دی ماه سال جاری مراجعه نمایند.