بهداشت محوری و تغذیه سالم محور سیاست گذاری صندوق

معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق با تکیه بر دو سیاست بهداشت محوری و تغذیه سالم در تلاش است تا سیاست درمان محوری را برای جامعه تحت پوشش کم رنگ کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمدرضا ترابی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت بیمه آتیه سازان حافظ که با حضور طاهر موهبتی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان صنعت بیمه و رسانه ها برگزار شد، بیان کرد: با وجود محدودیت های قانونی برای اجرای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری صندوق بازنشستگی کشوری همچنان به اجرای این خدمات ادامه داده است. براین اساس، تعرفه بیمه تکمیلی برای بازنشستگان در سال گذشته ۲۴ هزار تومان بود که برای امسال این رقم به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه الکترونیکی کردن خدمات بیمه یکی از اولویت های صندوق بازنشستگی کشوری و آتیه سازان حافظ است، گفت: برای این منظور، تیم مشترکی تشکیل شده تا خدمات بیمه تکمیلی به صورت الکترونیک و تشکیل پرونده سلامت الکترونیک را پیگیری کند که این امر می تواند آثار مثبتی در ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان داشته باشد.
ترابی تاکید کرد: افزایش خدمات الکترونیک بیمه تکمیلی درمان گامی موثر در افزایش رضایت مندی بازنشستگان و کاهش مراجعات این عزیزان به مراکز مربوطه است.
معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری کرامت و پاسداشت منزلت بازنشستگان را مهم و ضروری دانست و افزود: تکریم بازنشستگان همواره در دستور کار صندوق بازنشستگی کشوری قرار داشته و ارائه خدمات الکترونیک و برون سپاری خدمات نیز با هدف کاهش ترددهای شهری و بین شهری و کاهش هزینه های این عزیزان بخشی از اجرای همین سیاست ها است.
ترابی با اشاره به اینکه متوسط پرداختی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است، گفت: امسال مجموع پرداختی صندوق به بازنشستگان تحت پوشش ۳۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که یک هزار میلیارد تومان نیز برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان هزینه می شود.
مهدی ریاحی‌فر مدیرعامل جدید شرکت آتیه سازان حافظ نیز در این نشست گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از رویکردی منطقی و با نگاهداشت اسناد بالا دستی به خصوص قوانین و مصوبات شورای عالی بیمه، در یک افق کوتاه مدت، بتوانیم زمینه ورود آتیه سازان حافظ را به حیطه صنعت بیمه‌های بازرگانی فراهم کنیم.