حضور حدود ۳۰۰ هزار بازنشسته کشوری در استان تهران

مدیرکل صندوق بازنشستگی استان تهران گفت: در حال حاضر، تعداد کل مشترکین اداره کل صندوق بازنشستگی استان تهران ۲۹۹ هزار و ۷۷۴ نفر است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، شبر زارعین در دهمین نشست شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران که با حضور مدیرکل امور استان های وزارت رفاه، مدیرکل امور فنی، مدیرکل امور اداری و رئیس آموزش و پژوهش صندوق بازنشستگی کشوری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و مدیران کل دستگاه های اجرایی تابعه در محل سالن اجتماعات این صندوق برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر، تعداد کل مشترکین اداره کل صندوق بازنشستگی استان تهران ۲۹۹ هزار و ۷۷۴ نفر است.
وی افزود: از این تعداد، ۲۳۲ هزار و ۷۶۴ نفر معادل ۷۸ درصد را بازنشسته و ازکار افتاده و ۶۷ هزار و ۱۰ نفر معادل ۲۲ درصد را نیز بازنشسته و شاغل متوفی تشکیل می دهند.
زارعین همچنین یادآور شد: از مجموع بازنشستگان و ازکار افتادگان اداره کل استان تهران ۵۳ درصد مرد و ۴۷ درصد خانم هستند که این آمار از میانگین کل کشور در بخش آقایان ۱۱ درصد کمتر و در بخش خانم ها ۱۱ درصد بیشتر است.
وی با اشاره به محل تامین منابع پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری، اظهار داشت: ۷۲.۵ درصد از منابع پرداخت حقوق مشترکین این صندوق از محل اعتبارات دریافتی از خزانه کل کشور، ۲۱.۷ درصد از محل کسورات شاغلین و ۵.۸ درصد نیز از محل درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری شرکت ها تامین می شود.
جلسه شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با هدف هماهنگی و تعامل بین دستگاهی به صورت ماهانه در یکی از سازمان های زیرپوشش این وزارتخانه برگزار می شود.