به منظور طرح مطالبات بازنشستگان استان کردستان انجام شد؛

نشست مدیر صندوق بازنشستگی و رئیس و تعدادی از اعضای مجمع کانون‌های بازنشستگی استان کردستان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان و تعدادی از بازنشستگان استان در خصوص مهم ترین مطالبات و دغدغه های جامعه بازنشستگان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، تعدادی از بازنشستگان فعال استان به نمایندگی از بازنشستگان استان به همراه مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان دیدار و گفت و گو کردند.

«اکبر محمدی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در این دیدار با تاکید بر لزوم تکریم بازنشستگان و تلاش در جهت رفع مشکلات معیشتی آنان از بازنشستگان به عنوان گنجینه های ارزشمندی نام برد که با وقف بیش از سی سال از بهترین زمان عمر خود به مردم، توانسته اند با کسب کوله باری از تجربه و دانش پا به مرحله جدیدی از زندگی خود بگذارند که در این بین استفاده از این تجربیات ارزشمند توسط دستگاه های اجرایی می تواند روند چابک سازی و ارائه خدمت به جامعه را تسریع ببخشد.

محمدی بیان کرد: پست و مقام برای خدمتگزاری به مردم است و باید تا زمانی که مسئولیتی داریم، بعد از رضایت خداوند، رضایت مردم عزیز را بدست بیاوریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ضمن تشکر از مدیر صندوق بازنشستگی استان بابت پیگیری این جلسه، خطاب به وی افزود: مهمترین مطالبات و دغدغه بازنشستگان را بصورت تحلیلی طی مکاتبه ای ارسال نمایید و ما نیز هر همکاری نیاز باشد، انجام خواهیم داد و از هیچ کوششی در راستای عدالت و اجرای قوانین مربوطه کوتاهی نخواهیم کرد.

وی همچنین احداث خانه های امید در شهرستان های سنندج و سقز را گامی مهم و موثر در راستای برگزاری برنامه های سلامت محور و شاد ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم با پیگیری های صندوق بازنشستگی کشوری در استان و مساعدت استاندار کردستان شاهد احداث و بهره برداری از خانه های امید در کلیه شهرستان های سطح استان باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از عزم دولت سیزدهم جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت : مبلغ ۵۰ همت در بودجه سال آینده به این مهم اختصاص یافته است و امیدواریم با تامین منابع مالی این طرح شاهد بهبود در وضعیت معیشتی بازنشستگان در کشور بویژه در استان کردستان باشیم.

محمدی تاکید کرد: پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به صورت کشوری انجام می گیرد ولی مسئولین استانی هم با جدیت تمام در حال پیگیری موضوع و حل مشکلات این قشر زحمتکش هستند. براساس قانون ما موظف هستیم پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱ را تا پایان سال جاری با دستگاه های اجرایی تسویه نماییم و پاداش مربوط به سال ۱۴۰۰ نیز کامل تسویه شده است.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه نیز می توانند اوراق قرضه بگیرند و با تبدیل به ریال، پاداش پایان خدمت بازنشستگان خود را پرداخت نمایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه کسورات حقوق دوران خدمت کارکنان دولت به صندوق های بازنشستگی واریز شده تا آنان نیز در زمان بازنشستگی، حقوق پرداخت نمایند، گفت: بنا به دلایل مختلف و تغییرات در بعضی از شاخص های کلان اقتصادی، صندوق ها در پرداخت حقوق بازنشستگان دچار ناترازی شده اند. این صندوق ها زیر مجموعه دولت نبوده و به صورت غیر دولتی اداره می شوند، اما دولت در راستای خدمت به بازنشستگان در سال جاری مبلغ ۳۵۱ همت جهت کمک به بازنشستگان و حمایت از صندوق های بازنشستگی به این صندوق ها پرداخت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود امنیت و ثبات کشور را پیش شرط سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: استان کردستان جهت پیشرفت و توسعه بیشتر، نیاز به امنیت و آرامش دارد و دلسوزان مردم باید به دنبال پیشبرد برنامه های استان در مسیر توسعه و آبادانی باشند.

در ابتدای این جلسه نیز «محمد احمدی» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان گزارشی از عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری ارائه کرد.

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای مهر ۱۳۹۹ لغایت پایان دی ماه ۱۴۰۰، صدور احکام فوق العاده رتبه بندی بازنشستگان فرهنگی، بررسی و صدور احکام بالغ بر ۱۶۰۰ نفر از بازنشستگان فرهنگی و سایر بازنشستگان دستگاه های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲، پرداخت وام ضروری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به حدود ۳۰۰۰ نفر از بازنشستگان و موظفین در سال جاری، ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و ورزشی در دو خانه امید بازنشستگان در شهرستان های سنندج و سقز و سایر خدمات صندوق بازنشستگی به این عزیزان را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

وی با تاکید بر پیگیری مطالبات و دغدغه بازنشستگان، گفت: امیدواریم متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز در سال آینده انجام و همچنین ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر پوشش بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان همانند شاغلین توسط دستگاه های اجرایی انجام گردد.

احمدی در ادامه خواستار بررسی و پیگیری اجرای ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اعطای امتیازات مناطق عملیاتی به بازنشستگان شد.

در ادامه نمایندگان بازنشستگان حاضر در جلسه مطالبات خود را از جمله همسان سازی ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز، رفع تبعیض در همسان سازی حقوق بازنشستگان دستگاه‌های مختلف،پرداخت به موقع پاداش بازنشستگان علی الخصوص بازنشستگان آموزش و پرورش، گنجاندن موضوع متناسب سازی در برنامه هفتم و دائمی نمودن آن، اجرای کامل ماده ۸۵ ق م خ ک توسط دستگاه های اجرایی، اجرای ماده۱۱۲ برنامه ششم در خصوص مناطق عملیاتی، پرداخت به موقع کسورات حقوق و… بیان کردند.

 ا