تاکید اعضای مجمع عالی بر حل مشکلات معیشتی بازنشستگان

در نشست مدیرعامل صندوق بازنشستگی با اعضای هیات موسس مجمع عالی کانون های بازنشستگی کشوری، بر حل مشکلات معیشتی، درمانی و رفاهی بازنشستگان تاکید شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نشست مشترک «جمشید تقی زاده» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعضای هیات موسس مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد.
در این نشست، سید محمد سیدی، دبیر هیات موسس رئیس شورای کانون های بازنشستگی استان مازندران با بیان اینکه اولویت ما برطرف کردن ایرادات قانون خدمات کشوری و ارائه اصلاحات آن است، افزود: درمان و اوقات فراغت جزو اولویت های اصلی ما است. نماینده کانون ها در کمیسیون بیمه حضور دارد اما در سایر کمیسیون ها، نماینده ای نداریم. وی یادآور شد: طرح برون سپاری خدمات که از مدت ها پیش مطرح شده، هنوز حالت اجرایی به خود نگرفته است.
امیر پویان فر رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این نشست، با تاکید بر اینکه بازنشستگان طرفدار نظام و انقلاب هستند اما به دلیل بی توجهی مسئولان، این قشر به ناراضیان جدی تبدیل شده اند، گفت: روز به روز درصد افراد قائل به مذاکره کاهش پیدا می کند و ما نیز کم کم به این نتیجه می رسیم که مذاکره نتیجه نمی دهد و راه حل اصلی تجمع و تحصن است. وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از انرژی اعضای مجمع عالی صرف اطلاع رسانی درباره نقش صندوق شده است. صندوق صرفا یک واسطه است و مجلس و دولت کار اصلی را انجام می دهند. پویان فر با اشاره به تجمع های صورت گرفته توسط بازنشستگان، تصریح کرد: برای کاهش تعداد تجمع کنندگان، باید کار ملموس انجام شود.
علی فیضی رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان راه آهن نیز در این نشست اظهار داشت: خلا قانونی، موضوعی جدی است. یکی از معضلات کانون های بازنشستگان، بلاتکلیف بودنشان از نظر انجام تشریفات ثبتی است. باتوجه به اینکه از آبان ماه سال ?? کمیسیون ماده ?? احزاب در خصوص قانون جدید فقط به تشکل های حزبی و اقلیت های دینی نظارت دارد؛ از این تاریخ تاکنون کانون هایی که انتخابات هیات مدیره انجام داده اند، نتوانسته اند اقدامات ثبتی انجام دهند.
همچنین ابراهیم بصیرنیا رئیس هیات مدیره کانون های بازنشستگی استان کرمان، با تاکید بر اینکه همه تلاش و زحمات ما و شما اگر تاثیر ملموس نداشته باشد، فایده ای ندارد، خاطرنشان کرد: ما بر اساس تکلیف و برای کمک آمده ایم اما اگر نتوانستیم کاری انجام دهیم، باید کنار برویم.
وی اضافه کرد: لایحه خدمات کشوری بسیار بی جان است. در این لایحه یا اصلاحات جزیی صورت گرفته یا صرفاً غلط گیری لایحه قبلی شده است. پیشنهاد ما این است که اصلاحات جدی صورت پذیرد و از کارشناسان خبره استفاده شود.
بصیرنیا گفت: باید کوچک سازی در حوزه اقتصادی انجام شود؛ پیشنهاد می کنیم تعداد هلدینگ های موجود کاهش یابد.
عبدالرحیم قاسمی فرد رئیس کانون های بازنشستگی استان خوزستان با بیان اینکه جدی ترین دغدغه بازنشستگان پرداخت حقوق است، تصریح کرد: بیمه تکمیلی فعلی، بسیار ناکارآمد است.
حسین پورمختار رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان توانیر نیز در این نشست، بیان کرد: با توجه به سابقه شما به عنوان رئیس و نایب رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در گذشته می دانیم که همه دردها را می دانید و امیدواریم اندیشه ها به عمل منجر شود.
همچنین ابوالحسن ضرغامی رئیس شورای کانون های بازنشستگی استان زنجان، با اشاره به اینکه میانگین حقوق بازنشستگان کشوری یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان و میانگین حقوق شاغلین ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان اعلام شده است، گفت: با افزایش هزار میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق بازنشستگان، مشکلات حل نمی شود. وی اضافه کرد: برای ترمیم حقوق ها، دولت و مجلس باید وقت بیشتری بگذارند و منابع را افزایش دهند.
فرامرز میرزاخانی مقدم رئیس کانون وزارت جهاد کشاورزی نیز سه دغدغه بازنشستگان را حقوق و معیشت، بیمه و درمان و خدمات اجتماعی و رفاهی دانست و افزود: حرکت های موازی که در صندوق گاهی اوقات صورت می گیرد بسیار آزاد دهنده است. ما از تلاش صندوق در حوزه بیمه سپاسگزاریم اما این به معنی بی نقص بودن این تلاش ها نیست.
وی با بیان اینکه بازنشستگان، شرایط کشور و صندوق را درک می کنند، گفت: بیمه شاغل و بازنشسته باید با هم دیده شود. این موضوع در جهاد کشاورزی وجود دارد و ما پوشش صددرصدی داریم؛ تقاضای ما این است که این پوشش در سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی نیز انجام شود.

خبرنگار و عکاس: محسن دلیلی