تحول در کشور بدون اتصال به اقتصاد جهانی امکان پذیر نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر به زنجیره جهانی اقتصاد متصل نشویم، نمی توانیم در داخل کشور تحول ایجاد کنیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی ربیعی در نشست با مسوولان، سرمایه گذاران و مردم گیلان، اظهارداشت: هنوز در کشور مشکلات زیادی وجود دارد؛ حقوق بازنشستگان و کارگران کافی نیست، ولی مسیری را که تاکنون دولت در آن حرکت کرده درست بوده و مسیر دیگری برای حل مشکلات وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه نباید مشکلات کشور را کتمان کرد ادامه داد: اگر به زنجیره جهانی اقتصاد متصل نشویم، نمی توانیم در داخل کشور تحول ایجاد کنیم و در این صورت اقتصاد به سمت کاهندگی پیش خواهد رفت. حق مردم ایران است که در بازار جهانی سهم خود را بدون اینکه تحقیر شوند دریافت کنند.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جهت گیری دولت به گونه است که زندگی مردم آسیب نبیند و قدرت خرید مردم کاهش پیدا نکند، تاکید کرد: با وجود اجرای چنین سیاستی، باید برنامه های توسعه کشور نیز دنبال شود. دولت بسیاری از کارهای زمین مانده را حل کرده اما هنوز مسیرهای پیچیده ای پیش رو دارد که حل آن ها زمان بر است.
ربیعی با بیان اینکه ۹ میلیون جمعیت منتظر کار در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴ میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی هستند که ۵۰۰ هزار نفر آن ها از دانشگاه های دولتی معتبر هستند.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ اشتغال موجود در کشور و بهبود آن، افزود: از یک سو، رشد ۸ درصدی در کشور نیاز به بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پول دارد. از سوی دیگر، اگر در گذشته یک رقم رشد، ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می کرد، امروز با پدیده رشد بدون اشتغال روبه رو هستیم.
ربیعی یادآور شد: برای پرداخت بیمه ها تاکنون یک هزارو ۱۷۰ میلیارد تومان تفاهم‏نامه امضا شده که استان های مرزی و استانی هایی که نابرابری بیشتری در آن ها وجود دارند، در اولویت این برنامه خواهند بود.