در نشست شورای سالمندان استان مطرح شد؛

کسب بالاترین عملکرد در بین دستگاه های اجرایی در تحقق برش استانی سند ملی سالمندان توسط مدیریت آذربایجان شرقی

مدیریت صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی موفق به کسب بالاترین عملکرد در بین دستگاه های اجرایی در تحقق برش استانی سند ملی سالمندان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان شرقی، در سیزدهمین نشست شورای ساماندهی سالمندان استان، صندوق بازنشستگی استان با اجرایی و محقق نمودن ۵۸ درصد از برنامه های برش استانی به کسب رتبه برتر از بین دستگاه های اجرائی و اعضای شورای ملی سالمندان دست یافت.

همکاری فعال در برگزاری مناسبت های سالمندان، ارائه خدمات و توجه به منزلت سالمندان ، اشتراک گذاری فضا و امکانات خانه امید برای فعالیت سالمندان، معرفی و توجه به بازنشستگان نخبه وموفق، پیگیری و پاسخگویی درخواست ها و مطالبات و … از جمله نقاط قوت و همچنین ضریب پایین نفوذ خدمات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی در بین بازنشستگان، خارج ماندن بخشی از خدمات درمانی سلامت و پرداخت هزینه های بیمه مکمل درمان و پرداخت های رفاهی از جمله نقاط ضعف صندوق بازنشستگی در استان اعلام شد.

«طاهره احمدزاده» مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به سایر اقدامات و فعالیت های مرتبط با سالمندان، میانگین سن بازنشستگان استان را ۶۳سال و بالاتر از سن سالمندی دانست و گفت: حدود ۶۰ درصد از حقوق بگیران صندوق در استان سالمند هستند.

وی تاکید کرد: مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات رفاهی، بیمه مکمل درمان و…تشکیل جلسات با مدیران دستگاه های اجرایی با حضور کانون های بازنشستگی و بنیاد فرزانگان در راستای عملیاتی شدن اهداف سند سالمندی ضروری است.

گفتنی است که استان آذربایجان شرقی با افزایش تعداد سالمندان به میزان ۱۲درصد جمعیت استان، پنجمین استان سالمند در کشور است.

برش استانی سند ملی سالمندان در سال ۱۴۰۱ با هدف پاسخ دهی مناسب به چالش ها و فرصت های ناشی از سالخوردگی جمعیت برای رسیدن به بهترین نتیجه و جامعه ای بهتر برای سالمندان پس از بررسی و تجمیع نظرات اعضای شورا، نهایی و جهت عملیاتی شدن به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.