در کنار خانواده شهدای نفتکش سانچی خواهیم ماند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با خانواده شهید دریادل «بهرام اتحاد» اظهار داشت: در کنار خانواده این عزیزان خواهیم بود تا در آرامش باشند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری فارس، جمشید تقی زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به همراه استاندار آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش ایران و جمعی از مدیران استانی ضمن دیدار با خانواده دریادل سرافراز «بهرام اتحاد» که در حادثه نفت کش سانچی شهید شد، گفت: در کنار خانواده این عزیزان خواهیم بود تا در آرامش باشند و شرکت ملی نفت‌کش خود را موظف به رفع مشکلات خانواده این عزیزان می‌داند.
وی با بیان اینکه شهدای سانچی همانند سایر شهیدانی که در راه وطن شهید شدند، در راه کشور به شهادت رسیدند، تاکید کرد: هر گامی که این عزیزان در راه خدمت به کشور برداشته‌اند جزو افتخارات آنان است.
تقی‌زاده با بیان اینکه همه ما خود را در کنار شما می‌دانیم و در غم شما شریک هستیم، اظهار داشت: امیدواریم فرزند این شهید دریادل در آینده‌ای نه چندان دور راه پدر بزرگوارش را ادامه دهد و به ‌عنوان بهترین کاپیتان و نیروی متخصص خدمت کند که افتخار شهر، استان و ایران اسلامی خواهد بود.
وی افزود: شخص وزیر از سوی رئیس جمهوری مامور شدند و تلاش بسیار کردند تا جان باختگان عزیز نفتکش سانچی به عنوان شهدای خدمت تلقی شوند که خوشبختانه این انتظار به ثمر نشست و ۳۰ نفر ایرانی از بین ۳۲ خدمه کشتی به عنوان شهدای خدمت تلقی شدند.
سیروس کیان ارثی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه کشتی سانچی در عمق ۱۱۵ متری قرارگرفته، ربات های شناور برای تجسس به محل کشتی ارسال شده اند.
وی با بیان اینکه هنوز فناوری دریایی به آن حدی نرسیده که غواصی در این عمق انجام شود، افزود: با استفاده از ربات ها تلاش می شود نشانه‌ای از این عزیزان پیدا کرده و به عنوان حداقل کار، این نشانه‌ها تقدیم خانواده‌های شهیدان نفتکش سانچی شود.
کیان ارثی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی این کشتی از سرمایه های شرکت نفتکش و ایران اسلامی بودند، تصریح کرد: در مرحله اطفای حریق و نجات، نه‌ تنها شرکت نفت‌کش ایران بلکه همه تلاش کردند تا به یک روزنه امید در این حادثه دست پیدا کنیم اما سرنوشت اجازه نداد که این اتفاق بیفتد.