پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت سیدصادق حجازی

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت «سیدصادق حجازی» از انقلابیون قدیمی که ۷۴ سال در کسوت معلمی و خدمت به تعلیم و تربیت کشور مشغول فعالیت بود را تسلیت گفتند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجت الاسلام آقای حجازی دامت توفیقاته
درگذشت عموی گرامیتان مرحوم آقای سیّد صادق حجازی رحمه‌الله‌علیه را که از صلحای اخیار و انقلابیون قدیمی و دارای بیش از نیم قرن خدمت فرهنگی بودند به جنابعالی و والد مکرّم و خاندان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات ایشان را از خداوند مسألت می نمایم.
سیّد علی خامنه‌ای
۷/ بهمن/۹۶»

«سیدصادق حجازی» از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، در سال ۱۳۰۰ شمسی در دارالمؤمنین همدان در خانواده‌ای اهل علم و تقوا چشم به جهان گشود و پس از گذراندن دوران تحصیل در سن ۲۰ سالگی مدرک فوق دیپلم خود را گرفت و به استخدام آموزش و پرورش درآمد. این معلم وارسته از سال ۱۳۲۲ به عنوان معلم ریاضی و پس از آن در کسوت مدیر مدرسه خدمت کرد. وی در سال ۱۳۵۸ به درجه بازنشستگی نائل آمد اما همچنان به تعلیم و تربیت و آموزش به دانش آموزان در همدان ادامه داد.
تشییع پیکر این معلم فرهیخته که ۷۴ سال به صورت مستمر در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت کرد، صبح امروز (شنبه) با حضور مردم و مسئولان تشییع شد.