فرماندار کرمانشاه در دیدار با روسای کانون‌های بازنشستگی؛

امکانات رفاهی دستگاه‌های اجرایی باید در اختیار بازنشستگان استان قرار گیرد

فرماندار کرمانشاه گفت: امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی دستگاه‌های اجرایی استان بایستی همچون شاغلین در اختیار بازنشستگان قرار بگیرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کرمانشاه، «محمدرضا آمویی» روز سه شنبه ۱۹ دیماه ۱۴۰۲در نشست هم اندیشی با مدیریت صندوق بازنشستگی و روسای کانون های بازنشستگی استان گفت: دستگاه های اجرایی استان بایستی همچون شاغلین خدمات رفاهی خود را اختیار بازنشستگان این قشر زحمتکش قرار دهند.

وی افزود: بازنشستگان قشر عظیمی از جامعه را تشکیل میدهند و باتوجه به مشکلاتی که وجود دارد این قشر می بایست با شور و نشاط در انتخابات شرکت کنند و به دشمنان اسلام ثابت کنند هرچند مشکلاتی در کشور وجود دارد ولی پای این انقلاب و رهبری محکم ایستاده اند.

فرماندار کرمانشاه اظهار کرد: رسیدگی به مسایل و مطالبات بازنشستگان مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد و در این خصوص یک عزم و اراده جدی را شاهد هستیم.

محمدرضا آمویی اظهار داشت: تکریم بازنشستگان و تجلیل از کار و خدمات آنان به عنوان یک وظیفه همگانی باید فرهنگ سازی شود و احترام و بزرگداشت این عزیزان نباید موکول به یک روز یا یک مناسبت خاص شود.

در ابتدای این دیدار « کاظم نجفی نیا » مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات روسای کانونهای بازنشستگی استان در همراهی و تعامل با مجموعه صندوق در استان گزارش مختصری از فعالیت ها و اقدامات انجام شده صندوق بازنشستگی در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و خدمات ارائه شده به بازنشستگان محترم را ارائه کرد.

وی اظهار کرد: تا آذر سال جاری حدود ۲۴۰۰  پرونده برقراری حقوق بازنشستگی و وظیفه از سوی دستگاه‌های اجرایی به مدیریت صندوق ارسال شده که مورد بررسی قرار گرفته و احکام آنان در کمترین زمان ممکن صادر شده است.

نجفی نیا گفت: در سال‌جاری به ۴۶۶۶  نفر وام قرض‌الحسنه  ۳۰ میلیون تومانی و به تعداد ۴۴ نفر از فرزندان بازنشستگان که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند نیز مبلغ ۳۵ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد و با باز پرداخت ۳۶ ماهه پراخت شده که این ها بخش کوچکی از خدماتی است که به مشترکین صندوق ارائه شده است.

در این نشست، روسای کانون های بازنشستگی و نمایندگان بازنشستگان به طرح مسایل و مشکلات و مطالبات خود در ۳ بخش معیشت؛ درمان و تکریم بازنشستگان پرداختند.