تقدیر از بازنشسته ای که در ۸۷ سالگی هم قهرمان شناست

توفیق یوسف‌زاده بازنشسته کشوری، ۱۵ سال رکورددار آسیا بوده و در سن ۸۷ سالگی هم با حضور در مسابقات دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در استان آذربایجان شرقی به مقام قهرمانی رشته شنا دست یافته است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، توفیق یوسف‌زاده، متولد ۱۳۰۹ در تبریز و قهرمان دهه ۳۰ کشورمان است که با گذشت بیش از ۶۰ سال از رکوردشکنی اش در شنای ۲۰۰ متر قورباغه قاره آسیا و تداوم این رکورد تا ۱۵ سال به عنوان اسطوره شنای کشور، کاملا شناخته شده است.
این بازنشسته کشوری در حاشیه مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی ورزش بازنشستگان کشوری در تهران گفت: در کودکی در استخرهای کوچک و بزرگ منطقه سرسبز و جنگلی لاله در غرب شهر تبریز با کمک آشنایانم شنا را آغاز کردم و پس از آن شنا را در استخر باغ گلستان تبریز به طول تقریبی ۹۰ متر و استخر بزرگ تفرجگاه معروف ائل گلی ادامه دادم.
یوسف زاده با بیان اینکه هرساله در مسابقات پیشکسوتان شرکت می کنم، افزود: امسال در دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان آذربایجان شرقی شرکت کردم و در سن ۸۷ سالگی نفر اول شنا شدم.
وی اظهار داشت: در سال ۱۳۵۶ از آموزش و پرورش بازنشسته شدم ولی همچنان با ورزش شنا در این رشته و به ویژه آموزش در واترپلو فعالیت داشته و در سال ۱۳۵۸ به ریاست هیئت شنای آذربایجان‌شرقی انتخاب شدم.
این بازنشسته قهرمان به عنوان یکی از ماندگارترین شناگران قاره آسیا کماکان در طول هفته با سه جلسه تمرین از آمادگی خوبی برای حضور در مسابقات ورزشی بازنشستگان کشوری و دیگر پیشکسوتان برخوردار است‌.
در مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی ورزش بازنشستگان در تهران که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نایب رئیس اول و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و ۷۰۰ تن از بازنشستگان برگزار شد از سال ها تلاش و قهرمانی «توفیق یوسف‌زاده» تقدیر شد.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی