افتتاح طرح پرواربندی شتر در نهبندان با حضور وزیر تعاون

طرح پروار بندی شتر در روستای چاهداشی نهبندان در هشتمین روز از دهه فجر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این شهرستان به بهره برداری رسید.
علی ربیعی روز پنجشنبه در ادامه دومین روز سفر به خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان، طرح پروار بندی ۳۰۰ نفری شتر را با حضور جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان افتتاح کرد.
این طرح با سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد ریال ، تسهیلات مصوب ۱۲ میلیارد ریال از صندوق کار آفرینی امید و آورده ۴ میلیارد ریال از شرکت تعاونی چاهداشی با ظرفیت سالانه ۱۰۲ تن گوشت قرمز اجرا شد.
با اجرای این طرح در زمینی به مساحت یک هزار ۵۰۰ متر مربع و زیر بنای ۳۱۵ متر مربع (شامل انبار علوفه و کنسانتره، بخش اداری و کارگری و درمانگاه) زمینه اشتغال مستقیم ۹ نفر فراهم شد.
وجود یک میلیون و ۱۳۰ هزار هکتار مرتع، در دسترس بودن مواد اولیه در منطقه، ایجاد اشتغال، تکمیل زنجیره تولید، تولید گوشت ارزان و مساعد بودن شرایط منطقه برای پرورش شتر از جمله دلائل اجرای این طرح است.
شهرستان نهبندان به عنوان قطب پرورش شتر خراسان جنوبی با ۱۱ هزار نفر ، بیش از ۳۰ درصد جمعیت شتر استان را به خود اختصاص داده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر دیروز (چهارشنبه) وارد خراسان جنوبی شد، پلی کلینیک تامین اجتماعی، مجموعه آبی زغال سنگ و گازرسانی به سه روستای بخش مرکزی طبس را افتتاح و در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.
ربیعی چهارشنبه شب در کارگروه اشتغال استان خراسان جنوبی شرکت و اعلام کرد که امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد و توسعه اشتغال جدید در کشور فراهم شده است.
سفر به شهرستان های نهبندان و قاینات و افتتاح چند طرح در بیرجند از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه ربیعی به خراسان جنوبی است.