افتتاح ساختمان مدیریت صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی

ساختمان مدیریت صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی در بیرجند با حضور جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تشکل های بازنشستگی، مدیر صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی و برخی مسوولان محلی افتتاح شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از ایرنا، تقی زاده در آیین افتتاح ساختمان مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری که در سفر علی ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، به بیرجند انجام شد، افزود: اقدامات بزرگی توسط نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس انجام شده و نمایندگان استان از علمداران تعاون در صحن مجلس هستند.
وی گفت: در حال حاضر برنامه های خوبی در صندوق بازنشستگان در دست اقدام است و امید است در ادامه بررسی بودجه سال آینده، مصوبات خوبی برای بازنشستگان کشوری داشته باشیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر پیگیری مشکلات معیشتی بازنشستگان تاکید کرد و افزود: با همکاری رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و دولت مشکلات موجود در زمینه معیشت بازنشستگان پیگیری می شود.
تقی زاده پیگیری مباحث درمان و پیشگیری را از دیگر اقدامات صندوق اعلام کرد و گفت: سعی داریم در بخش درمان بیمه های کامل‌تری مصوب شود تا بازنشستگان از مزایای آن بیشتر برخوردار شوند.
وی اظهار کرد: یکی دیگر ازاولویت های مدیریت جدید، توجه ویژه به بخش گردشگری است. تلاش خواهیم کرد تشکل های بازنشستگی در برگزاری تورها، مشارکت بیشتری داشته باشند.
تقی زاده گفت: از طریق تشکل ها، تسهیلات کم بهره در اختیار بازنشستگان قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه طرح «در خانه نمانید» را دوباره به اجرا در خواهیم آورد گفت: همکاری بازنشستگان با جوانان ضامن موفقیت برنامه های تشکل های بازنشستگی است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ارتقای حقوق بازنشستگان خبر داد و افزود: کنترل استخدام ها در شرکت ها از دیگر اولویت ها است. با این حال اگر قرار باشد استخدامی انجام شود، باید فرزندان افراد بازنشسته در اولویت قرار گیرند.
تقی زاده با تاکید بر تقویت شفافیت در زیر مجموعه های اقتصادی صندوق،اظهار کرد: برای افزایش شفافیت، خود را ملزم به ارائه گزارش های منظم حسابرسی خواهیم کرد.