برگزاری سومین کارگاه آموزشی پیشگیری از آلزایمر استان تهران

سومین کارگاه آموزش پیشگیری از آلزایمر با حضور ۱۶۰ نفر از بازنشستگان استان تهران در سالن همایش های جهاد کشاورزی برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سومین کارگاه آموزشی پیشگیری از آلزایمر استان تهران، روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه به همت اداره کل بازنشستگی استان تهران و هیات مدیره منتخب کانون بازنشستگان استان تهران و با حضور مدیر کل استان تهران، مشاور معاون اداری و مالی صندوق و ۱۶۰ نفر از بازنشستگان برگزار شد.
منیژه احمدی مسوول آموزش انجمن الزایمر ایران، با اشاره به ویژگی های بیماری آلزایمر و روش های پیشگیری از آن گفت: ۴۶.۸ میلیون نفر در دنیا به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و براساس پیش بینی ها، این آمار تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۵ میلیون خواهد رسید.
احمدی با بیان اینکه در ایران آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به آلزایمر در دست نیست، گفت: تقریبا در هر ۷ دقیقه یک نفر به این بیماری مبتلا می شود. از آنجایی که این بیماری درمان مشخصی ندارد، بهترین راه، پیشگیری است.
وی با ادامه به شش محور مهم پیشگیری از آلزایمر اشاره کرد و افزود: تمرینات ورزشی منظم، رژیم غذایی سالم، فعالیت ذهنی، کیفیت خواب، مدیریت استرس و زندگی اجتماعی فعال شش محور یا رکن اساسی در پیشگیری از این بیماری هستند.
در این کارگاه همچنین درباره افسردگی و راه های پیشگیری سالمندان از مبتلا شدن به این بیماری و اثر آن در شیوع یا تشدید بیماری آلزایمر بحث و گفت و گو شد.
شبر زارعین، مدیرکل صندوق بازنشستگی استان تهران با قدردانی از حضور فعال بازنشستگان در این کارگاه آموزشی تاکید کرد: این فعالیت ها برای بازنشستگان باید ادامه و گسترش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه قرار است تفاهمنامه ای در این خصوص با شهرداری تهران منعقد شود، از بازنشستگان علاقه مند به همکاری داوطلبانه به عنوان سفیران کارگروه های آموزشی در حوزه های هشتگانه شامل پیشگیری از بیماری آلزایمر، ورزش و تندرستی، تغذیه صحیح، کارآفرینی خانم ها و آقایان، مهارت آموزی، شناسایی نخبگان و آثار ماندگار و گیاهان دارویی و محصولات ارگانیک در مناطق ۲۲ گانه تهران خواست تا با مراجعه به سایت پایش استان تهران به آدرس tehran.payesh8523.ir در ثبت نام کنند.
زارعین همچنین یادآور شد: بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری استان تهران می توانند برای شرکت در کارگاه های آموزشی، با روسای کانون های بازنشستگی تماس گرفته و ثبت نام کنند.

تهیه خبر: روابط عمومی صندوق بازنشستگی استان تهران