مشارکت ۱۰۱ بازنشسته در جشنواره ورزشی استان خوزستان

در دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در استان خوزستان ۱۰۱ بازنشسته زن و مرد حضور یافتند که در پایان این رقابت ها از ۳۱ ورزشکار برتر در ۵ رشته ورزشی تقدیر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، آرش رشادتمند مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خوزستان گفت: در راستای اشاعه فرهنگ نشاط و سلامت در بین بازنشستگان کشوری دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان خوزستان با حضور ۱۰۱ ورزشکار بازنشسته در دو بخش آقایان و خانم ها از هشتم تا دهم بهمن ماه در اهواز برگزار شد.
رشادتمند با بیان اینکه این مسابقات در رشته های ورزشی شنا، تیراندازی با تفنگ بادی، شطرنج، دارت و تنیس روی میز برگزار شد، اظهار داشت: در مراسم اختتامیه این جشنواره که در محل خانه امید اهواز و با حضور اعضای کانون های بازنشستگی و جمع زیادی از بازنشستگان، ورزشکاران شرکت کننده، ورزشکاران برتر و خانواده های آنان برگزار شد از ۳۱ ورزشکار برتر با اهدای لوح قهرمانی و مدال قهرمانی تجلیل شد.
وی با اشاره به مدال آوران این مسابقات گفت: در رشته تنیس روی میز آقایان، حسینقلی چهارلنگ ناصری فرد از آموزش و پرورش اهواز، اسماعیل امیری زاده از آموزش و پرورش رامهرمز و محمد عباس پور بهبهانی از آموزش و پرورش رامهرمز به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در بخش بانوان نیز فریده شیرانی پور از آموزش و پرورش مسجدسلیمان، عذری مفاخر از آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، سوزان برومند فر از علوم پزشکی اهواز و صدیقه کلانتری پور از آموزش و پورش ناحیه یک اهواز حائز رتبه های برتر شدند.
رشادتمند ادامه داد: در رشته شطرنج آقایان، احمد بدوی از آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز به مقام نخست رسید. یعقوب بقایی از آموزش و پرورش اهواز و عاشور علوانی از مخابرات اهواز نیز در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند. این رشته ورزشی در بخش بانوان شرکت کننده نداشت.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خوزستان با اشاره به توزیع مدال های طلا، نقره و برنز در رشته ورزشی دارت، گفت: در این مسابقات و در بخش آقایان، مسعود چرخاب از مخابرات اهواز، فیض اله ویسی شیخ رباط از آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز و علی اکبر علی عزیزی از شرکت برق منطقه ای اهواز به مقام های اول تا سوم رسیدند. در بخش بانوان نیز، عظیمه امام رودبند از آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، نرگس فروتن از آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز و پروین نقاش از آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز حائز رتبه های برتر شدند.
رشادتمند اظهار داشت: در رشته تیراندازی با تفنگ بادی آقایان نیز محمود رضازاده دالونی از آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز، کرم نظری از آموزش و پرورش الوار گرمسیری و غلامعباس شیرگیر از مخابرات اهواز مقام های اول تا سوم را به دست آوردند و در بخش بانوان سیمین بمان از دانشگاه علوم پزشکی اهواز مقام اول، مریم حیدری زاده از آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز مقام دوم و مرضیه قناعت دربان از آموزش و پرورش دزفول مقام سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: در رشته شنای آقایان و در رده سنی بالای ۶۵ سال، در ماده کرال سینه، سید احمد کلانتری زاده از آموزش و پرورش شوشتر و عبدالرسول باصفایی از آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز به مقام های برتر رسیدند. ماده شنای قورباغه در این رده سنی شرکت کننده نداشت.
رشادتمند تصریح کرد: محمود خانی و عبدالهادی فاتح از آموزش و پرورش شوشتر و محمد علی کاملی از دانشگاه فنی و حرفه ای شهید چمران مقام های برتر رقابت های شنای کرال سینه آقایان زیر ۶۵ سال را به خود اختصاص دادند. در این رده سنی و در ماده شنای قورباغه نیز علی اکبر کریمی فرادنبه و عبدالرحیم صفاریان هر دو از آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز، موفق به کسب مقام های اول و دوم شدند.
وی با اشاره به مسابقات شنای بانوان نیز گفت: این رقابت ها در رده سنی زیر ۶۵ سال و در ماده کرال سینه پیگیری شد که در پایان سیمین تنها کرد از آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز مقام نخست را از آن خود کرد. در این رده سنی و در شنای قورباغه نیز ماه سلطان ذوالفقار وند وانانی از آموزش و پرورش مسجدسلیمان به مدال طلا رسید. مسابقات شنای بالای ۶۵ سال خانم ها در دو ماده کرال سینه و شنای قورباغه شرکت کننده ای نداشت.
در مراسم اختتامیه این رقابت ها در استان خوزستان از نرگس فروتن با ۴۵ سال سن به عنوان جوان ترین ورزشکار و نفر دوم رشته دارت و سید احمد کلانتری با ۷۱ سال سن به عنوان مسن ترین ورزشکار و مقام اول شنای کرال سینه به صورت نمادین تقدیر شد. همچنین از مسعود چرخاب که در اولین دوره جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری که تیرماه امسال در تهران برگزار شد و مقام دوم دارت کشوری را کسب کرده بود، تجلیل شد.

تهیه خبر و عکس: روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان خوزستان