استقبال پرشور ۶۱۶ بازنشسته استان کردستان از جشنواره ورزشی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان از حضور و مشارکت ۶۱۶ بازنشسته زن و مرد در دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری این استان در بهمن ماه امسال خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمد احمدی اظهار داشت: در دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان استان کردستان، ۶۱۶ نفر از بازنشستگان کشوری مرد و زن در ۵ رشته تیراندازی با تفنگ بادی، تنیس روی میز، شطرنج، دارت و شنا شرکت کردند که از این تعداد ۲۰۸ نفر زن و ۴۰۸ نفر مرد بودند که در پایان از ۴۶ ورزشکار برتر تقدیر شد.
احمدی عنوان کرد: مدیریت صندوق بازنشستگی همواره فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است که برگزاری جشنواره ورزشی که امسال دومین دوره آن برگزار شد، یکی از این فعالیت ها برای بازنشستگان ارجمند است.
وی تصریح کرد: در سطح کشور، استان کردستان با ۶۱۶ ورزشکار، مقام دوم را در تعداد شرکت کننده در دومین جشنواره استانی ورزش بازنشستگان به خود اختصاص داد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: امیدواریم دولتمردان در راستای برطرف کردن مشکلات بازنشستگان گام بردارند. بازنشستگان در ابتدای انقلاب، حضور فعال داشتند و نسلی هستند که امام (ره) را رها نکرده و انقلاب را تنها نگذاشتند.امام (ره) همواره اعتقاد به نظر، رأی و دیدگاه مردم داشت. ما باید در مسیری قرار بگیریم تا رضایت مردم تامین شود، چراکه اگر رضایت و همراهی مردم نباشد، قطعا دچار مشکل می‌شویم.
حسین خوش‌اقبال، با تاکید بر اینکه بازنشستگان بهترین دوران زندگی خود را برای تعلیم، تربیت و توسعه جامعه سپری کردند، اظهار داشت: بازنشستگان با وجود تمامی مشکلات همچنان در صحنه حضور دارند و همواره به اعتلای کشور کمک می‌کنند و امیدواریم دولتمردان در راستای برطرف کردن مشکلات آنان گام بردارند.
مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان همچنین در بخش دیگر این مراسم با معرفی مدال آوران ۵ رشته ورزشی در استان کردستان گفت: در رشته تنیس روی میز آقایان، سیاوش زراری، محمد صدیق، به مقام های اول و دوم رسیدند و حمید اولادی و فاتح مهدوی به طور مشترک سوم شدند. در بخش بانوان نیز، ژانت کرباسچی و گلریز اردلان مقام اول و دوم را به دست آوردند و لیلا ذاکر و شهین لطف اللهی مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: در رشته شطرنج آقایان، سیف اله شریفی به مقام نخست رسید و مصطفی بهروش و آرمان عمیدی در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند. در بخش بانوان نیز پروین شریفی، نسرین خوشنواز و پروانه علایی عنوان های برتر را از آن خود کردند.
احمدی ادامه داد: مدال های طلا، نقره و برنز مسابقات رشته دارت آقایان به ترتیب به عابدین زمان فرسا، بهاالدین رستمی و سید اشرف احمدی رسید. در بخش بانوان نیز نسرین رحمت پناه، فاطمه صالحی صاحب و شهین احمدی حائز رتبه های برتر شدند.
وی گفت: در رشته تیراندازی با تفنگ بادی آقایان، فرید عزت پور، ناصر قادرمرزی و عبداله امینی مقام های اول تا سوم را بدست آوردند. در بخش بانوان نیز مهری فاتحی مقام اول، صدیقه عزیزی مقام دوم و زهرا حسینی مقام سوم را کسب کردند.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان همچنین تصریح کرد: در مسابقات شنای آقایان بالای ۶۵ سال و در ماده کرال سینه، محمد فرجی موفق به کسب عنوان برتر شد. در رشته شنای ۵۰ متر قورباغه در این رده سنی نیز شاپور عباسی، ناصر سلطانی و محمد ناجی احمد زاده حائز رتبه های اول تا سوم شدند.
احمدی ادامه داد: امجد احمدی، کریم خیر آبادی و داریوش زراری مقام های برتر رقابت های شنای کرال سینه در بخش آقایان زیر ۶۵ سال را به خود اختصاص دادند. در همین رده سنی و در رشته شنای قورباغه نیز ایوب عبدی، منوچهر مرادی سلیمی و مهرداد مرادی سلیمی موفق به کسب مقام های اول تا سوم شدند.
وی اضافه کرد: در رقابت های شنای بانوان بالای ۶۵ سال و در رشته ۵۰ متر قورباغه، مهری هوشیاریان رتبه اول را بدست آورد. در همین رده سنی و در رشته کرال نیز پروانه فلاحی و حوری لقا نقشبندی به مقام های برتر رسیدند.
احمدی تصریح کرد: در مسابقات شنای بانوان زیر ۶۵ سال و در رشته کرال، شهناز مشحون و مهری قاسم کریمی به ترتیب مقام اول و دوم و ثریا گوهری و پروین قادری دوست مشترکا سوم شدند. در رشته ۵۰ متر قورباغه نیز گلنار قهرمانی اول شد و فریبا پاکزاد و بهجت عربی جایگاه های بعدی را بدست آوردند.

تهیه خبر و عکس: روابط عمومی صندوق بازنشستگی استان کردستان