هلدینگ مالی صندوق از استارت آپ های سالمندی حمایت می کند

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت از راه اندازی صندوق سرمایه گذاری جسورانه با محور حمایت از استارت آپ های حوزه بازنشستگی و سالمندی توسط هلدینگ مالی، بانکی و سهام صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جواد عشقی نژاد با بیان اینکه فعالیت اصلی شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق در حوزه بازار سرمایه است، گفت: این شرکت به طور کاملا تخصصی به عنوان یک نهاد مالی از دو سال پیش در بازار بورس ثبت شده و شرایط پذیرش فرا بورس را نیز طی کرده است و به تازگی موفق به دریافت موافقت اصولی پذیره نویسی و ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری جسورانه یا VC شده است.
عشقی نژاد با بیان اینکه این شرکت در فروردین ۱۳۸۷ با حداقل سرمایه اسمی در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری ایجاد شد، گفت: در طول ۹ سال فعالیت، میزان سرمایه این شرکت به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی یادآور شد: با ایجاد هلدینگ مالی، بانکی و امور سهام صندوق بازنشستگی کشوری، این شرکت به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ فعال شد و ترکیب سرمایه داری آن نیز به ۶۶ درصد هلدینگ مالی و ۳۴ درصد شرکت آتیه صبا تغییر کرد.
وی با بیان اینکه اولین نگاه و توجه هلدینگ مالی، بانکی و سهام صندوق بازنشستگی کشوری و به تبع آن شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت، یک میلیون و ۳۷۰ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری است، گفت: سرعت بالای تغییر فناوری در دنیا و به تبع آن در کشورمان، ما را به این نتیجه رساند که باید سیستم ها و خدمات موجود در این حوزه سرعت بیشتری پیدا کند تا پابه پای دنیای فناوری در جهان حرکت کنیم.
عشقی نژاد تصریح کرد: از یک سو، سرمایه گذاری و تولید محصول در حوزه بازنشستگی و سالمندی جز از مسیر به کارگیری ابزارهای فناوری نوین ثمربخش نخواهد بود و از سوی دیگر، برای حرکت در این مسیر باید بتوان محصولاتی تولید کرد که در کنار ارائه خدمات جدید بتواند در تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی کشور نیز اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: توجه به نیازهای بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به ویژه در حوزه خدمات عمومی، سلامت، ورزش، حوزه های بیمه گری و … و این موضوع که ارائه خدمات به این عزیزان، دیگر از روش های سنتی امکان پذیر نیست، استفاده از استارت آپ ها را با توجه به فناوری های نوین در اختیار به یک راه حل اثرگذار و مناسب در این حوزه تبدیل می کند.
عشقی نژاد تصریح کرد: فضای استارت آپ، این امکان را دارد که علاوه بر ورود تفکرات جدید در یک حوزه مشخص، محصولات جدید، کاربردی و مفیدی را در اختیار مخاطب و سرمایه گذار قرار دهد. از آنجایی که ممکن است فکرهای جدید بتواند از بیرون وارد حوزه استارت آپ شود و به تولید یک محصول بیانجامد، توجه به استارت آپ ها می تواند تفکر یا محصولات ارزشمندی را از بازنشستگان یا خانواده آن ها رونمایی و به بازار عرضه کند.
مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، نگاه ویژه به مراکز رشد و توسعه دهندگان سطح کشور و مسائل مختلف حوزه بازنشستگی را از جمله دلایل راه اندازی صندوق سرمایه گذاری جسورانه در این شرکت عنوان کرد و افزود: با تلاش های صورت گرفته موفق شدیم تا در نیمه نخست بهمن ماه امسال، موافقت اصولی تاسیس این صندوق را دریافت کنیم.
عشقی نژاد ادامه داد: صندوق جسورانه شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت، با توجه به سیاست های هلدینگ مالی، بانکی و سهام صندوق بازنشستگی کشوری و بر اساس نیاز مخاطبان خود، در سه بخش فناوری های مالی، بیمه ای و صندوق های بازنشستگی برای سرمایه گذاری و پذیرش سرمایه یا ایده ها و محصولات نوین و کارآمد در این حوزه ها، آمادگی خود را اعلام می کند.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور