به منظور پیگیری مطالبات بازنشستگان برگزار شد؛

جلسه مشترک رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر صندوق بازنشستگی و نمایندگان بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

 جلسه مشترک رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی با نمایندگان بازنشستگان علوم پزشکی پیرامون تامین اعتبار معوقات احکام متناسب سازی و اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در دفتر مدیریت بازنشستگی استان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت استان مرکزی ؛ بمنظور پیگیری و رفع مشکل معوقه احکام پانزده درصد بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی جلسه مشترکی با حضور آقای دکتر عسگری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، حسامی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی، رییس کانون بازنشستگان کشوری، مدیر اجرایی خانه امید و تعدادی از بازنشستگان علوم پزشکی در دفتر مدیریت بازنشستگی استان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا “صدیقه حسامی” مدیر صندوق بازنشستگی استان، ضمن خیرمقدم به حاضرین و تشکر ویژه از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به جهت حضور در دفتر صندوق بازنشستگی کشوری بابت شنیدن سخنان بازنشستگان و همراهی آنان در راستای پیگیری مطالباتشان، گزارشی از چگونگی اجرای ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ مبنی بر افزایش حقوق و صدور احکام متناسب سازی بازنشستگان و احکام ۱۵ درصد کارکنان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بارمالی ناشی از آن ارائه کردند.

وی با اشاره به این موضوع که بازنشستگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد وزارت آموزش و پرورش دارای بیشترین تعداد بازنشسته در کشور و همچنین در استان مرکزی است و پرداخت مطالبات ناشی از احکام متناسب سازی حقوق در شش ماهه دوم سال ۹۹ و احکام ضریب ۱.۱۵ کارکنان وزارت بهداشت به طور جدی از سوی این عزیزان در حال پیگیری است که در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور توسط صندوق بازنشستگی کشوری قابل پرداخت است که این امر تاکنون محقق نشده است.

سپس تنی چند از نمایندگان بازنشستگان هر کدام بصورت جداگانه مشکلات ناشی از عدم اجرای صحیح قوانین و پرداخت معوقات ناشی از صدور احکام اصلاحیه حقوق را مطرح کردند.

در ادامه “دکتر عسگری” رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد که پیرو درخواست بازنشستگان و مکاتبات صورت گرفته در استان، چندین مرتبه بصورت مکاتبه و تلفنی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه مذاکره صورت پذیرفته و پیگیر مسئله بوده اند و در صورت ارسال مستندات جدید مبنی بر اعلام میزان مطالبات بازنشستگان طی مذاکره ای با معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه پیگیری های مجدد در این خصوص از سوی ایشان صورت خواهد پذیرفت. دولت در صدد این است که معوقات بازنشستگان پرداخت شود و این مشکل باید بین صندوق و سازمان برنامه و بودجه حل شود.

عسگری بیان کرد: به استناد ماده ۷۱ قانون احکام دائمی، تحمیل هر گونه بار مالی به دستگاه های اجرایی و صندوقهای بازنشستکی بدون اخذ مجوز ممنوع است و پرداختی های سازمان برنامه و بودجه در صورتی محقق می گردد که در ردیف های بودجه ای آن پیش بینی شده باشد که با توجه به عدم پیش بینی بار مالی تحمیلی احکام ۱۵ درصد علوم پزشکی در زمان صدور بخشنامه در ردیفهای بودجه ای ، این موضوع میبایستی به نحوی حل گردد و یا مجوزی جهت پرداخت اخذ گردد.

وی اشاره کرد: سازمان برنامه و بودجه علی رغم تمام محدودیتهای منابعی که دارد بازنشستگان را در اولویت قرار داده است به نحوی که پاداش بازنشستگان ظرف دو هفته آینده تسویه خواهد شد.

در ادامه حسامی با اشاره به بخشنامه صادره به کلیه دستگاههای اجرایی استان مبنی بر اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ، اقدامات لازم از سوی دستگاههای اجرایی استان تاکنون صورت نپذیرفته است.

در این نشست، مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مکاتبه ای با دستگاه های استانی نموده تا جهت اجرای ماده قانونی مذکور در بودجه سال آتی دستگاه ، نسبت به پیش بینی و تخصیص اعتبار در این زمینه تمهیدات لازم را پیش بینی نمایند.