برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری های سالمندی در کردستان

کارگاه آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری های سالمندی با حضور جمعی از بازنشستگان کشوری استان کردستان در سالن آمفی تئاتر سرای سالمندان سنندج برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، کارگاه آموزشی یک روزه «پیشگیری و کنترل بیماری های سالمندی» به همت مدیریت صندوق بازنشستگی استان کردستان و با حضور جمعی از بازنشستگان این استان در سنندج برگزار شد. محمد احمدی مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برگزاری این دوره آموزشی بیرون آمدن بازنشستگان از خانه و حضور در جامعه است گفت: این دوره آموزشی برای آشنایی بازنشستگان زیرپوشش صندوق با شیوه های پیشگیری از بیماری های دوران سالمندی به ویژه آلزایمر برگزار شده است.
احمدی یادآور شد: صندوق بازنشستگی کشوری با اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از جمله دوره های آموزشی تغذیه، پیشگیری از آلزایمر، پیشگیری از بیماری های دوران سالمندی، مهارت آموزی، ایجاد تعاونی های بازنشستگی، ورزش و تندرستی و… در صدد کاهش هزینه های بازنشستگان به ویژه در حوزه درمان است.
در ادامه این کارگاه آموزشی، حشمت اله صوفی مجیدپور، عضو سازمان نظام پزشکی استان کردستان و یکی از پزشکان متخصص این استان تاکید کرد: با وجود توسعه و گسترش علم، تاکنون روشی که بتوان با آن از پیری جلوگیری کرد و از تغییرات فیزیکی و شیمیایی در بدن که منجر به مرگ سلول ها و وقوع بسیاری از بیماری ها می شود، جلوگیری کرد، معرفی و شناخته نشده است.
وی گفت: به همین دلیل پیری یا سالمندی مرحله ای از زندگی است که انسان در اوج انسانیت و کمال است. ما نباید نگران پیر شدن باشیم، بلکه باید سعی کنیم این دوران را به بهترین شکل ممکن و با رعایت نکات و روش های ویژه سپری کنیم.
مجیدپور همچنین درباره روش های جلوگیری از پارکینسون، پوکی استخوان، آرتروز، بیماری های قلبی، بیماری های عفونی و کنترل و مدیریت دیابت نیز به ارائه سخنرانی پرداخت.

تهیه خبر و عکس: روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان