صندوق های بازنشستگی نیازمند اصلاحات ساختاری هستند

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: صندوق های بازنشستگی در کشور نیازمند اصلاحات ساختاری هستند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی ربیعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه صندوق های بیمه ای را با صندوق های حمایتی اشتباه گرفته ایم، گفت: صندوق های ما نیازمند اصلاحات ساختاری هستند و مجلس و دولت باید برای این اصلاحات تصمیمات سخت بگیرند تا وضعیت صندوق ها درست شود اما جامعه آمادگی ان را ندارد.
ربیعی افزود: ساعت شنی جمعیت که تغییر کند این مشکلات برای صندوق های بازنشستگی ایجاد می شود.
وی افزود: برای اجرای طرح فراگیر اشتغال در سال آینده ۷۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بودیم که این مبلغ هنگام بررسی بودجه سال ۹۷ در مجلس تغییر کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تثبیت شغل را از جمله برنامه های این وزارت خانه دانست و گفت: اعطای ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه ها در سال جاری در راستای همین برنامه بود.
ربیعی با بیان اینکه هدف ما نه وام دادن بلکه ایجاد اشتغال است افزود: در چارچوب طر ح های اشتغال روستایی و فراگیر ۳۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که از این میان ۸۷ هزار طرح پذیرفته شد و بخش اعظم آنها به بانک ها معرفی شدند.
وی با بیان اینکه طرف دیگر در ایجاد اشتغال خود مردم هستند گفت: مردم باید بدانند اشتغال به معنای استخدام، پایان یافته است.