با مشارکت مدیریت استان سمنان؛

جشنواره “پیشکسوتان سرزمین من” در سمنان برگزار شد/تجلیل از پیشکسوتان دستگاه‌های اجرایی

با همت اعضای شورای سالمندان استان سمنان و با مشارکت صندوق بازنشستگی استان سمنان، جشنواره “پیشکسوتان سرزمین من” برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی استان سمنان، جشنواره پیشکسوتان سرزمین من با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی و امنیتی استان، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان و جمعی از مدیران کل و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان در فرهنگسرای کومش برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سمنان در این جشنواره ضمن تبریک و تجلیل از پیشکسوتان استان گفت: فراموش نکردن این عزیزان در چنین روزی حداقل‌ترین وظیفه هر انسانی است و ما نیز به وظیفه و رسالت بزرگ خود در پاسداشت مقام سالمندان و پیشکسوتان عمل کنیم.

وی افزود: خداوند، سالمندی را مرحله‌ای از زندگی ما قرار داده تا صبر و تحمل ما در برابر مشکلات بیش از گذشته سنجیده شود.

امام جمعه سمنان همچنین اظهارداشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید، به فرزندان خود خیلی دلبستگی نداشته باشید و ارتباط خود را با خدا قوی کنید و در جای دیگری بر حفظ احترام والدین و تکریم بزرگان و پدران و مادران تاکید می‌کند.

او افزود: سکه‌ اجتماعات ما، پیشکسوتان و سالمندان ما هستند، سالمندان ذخیره تجربه های فراوانند، خوشبختانه امید زندگی در بین‌ مردم شریف ایران افزایش یافته است. هرچه بر عمر ما افزوده می شود، ارتباطمان با خداوند متعال باید قوی تر گردد. پیشکسوتان و سالمندان در پیشگاه خداوند متعال عزیز و دارای احترامند، حفظ احترام و تکریم پیشکسوتان ، سالمندان، بزرگان و پدران و مادران می بایست رعایت شود.

ریواده معاون سیاسی و امنیتی استانداری سمنان نیز در این مراسم با تکریم منزلت پیشکسوتان و سالمندان ابراز داشت: تدابیری که پیشکسوتان برای زندگی در پیش می‌گیرند و تلاش هایی که در زندگی به کار می برند، بسیار مهم و ارزنده است. آنها مایه برکت هستند و سالمندان، فکر و اندیشه ای خاص دارند که ناشی از دیده ها، شنیده ها و تجربه هایی است که در طول مدت زندگی به دست آورده اند.

در پایان  از اساتید و پیشکسوتان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.