کسب ۱۶ مدال ورزشی در شش سال

یکی از بازنشستگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برگزاری جشنواره های ورزشی انگیزه ای برای امید به زندگی و ترغیب بازنشستگان به سلامتی است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مرتضی صارمی افزود: جشنواره امسال در روحیه و سلامتی من بسیار موثر بود و همین امر سبب شده تا تلاش کنم جوانان را به ورزش ترغیب کنم تا روحیه نشاط و سلامتی شان افزایش یابد و به واسطه آن خانواده هایشان نیز شاداب تر شوند.
این مربی و قهرمان شنای کشور همچنین بیان داشت: در دومین جشنواره ورزش بازنشستگان کشوری استان تهران در رشته شنای قورباغه شرکت کردم و موفق به کسب مدال طلا شدم.
صارمی با بیان اینکه از پنج سالگی شنا را با نظارت پدرم شروع کردم و تعداد مدال هایم تاکنون ۴۴ مدال شامل ۳۳ طلا، ۷ نقره و ۶ برنز است، ادامه داد: در المپیاد ورزشی محلات و مسابقات مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در رشته های شنا و تکواندو مقام آوردم. در مسابقات قهرمانی کشور، کارکنان دولت، پیشکسوتان کشور، محلات تهران، بسیج کارکنان دولت و مسابقات شهرداری مناطق ۲۲ گانه تهران نیز شرکت کردم و مقام آوردم.
وی اظهار داشت: از سال ۹۰ که بازنشسته شدم تاکنون ۱۶ مدال کسب کردم که همه را در مسابقات پیشکسوتان کشور، محلات تهران و دوس سال پیاپی در مسابقات بازنشستگان کشوری به دست آوردم. همچنین در مسابقات قهرمانی بزرگسالان استان تهران که در مردادماه ۹۶ برگزار شد هم اول شدم و مدال طلا کسب کردم.
صارمی گفت: حضور در مسابقات شنا، فقر حرکتی را از من دور کرده و احساس جوانی می کنم. من روزانه ۱۰ کیلومتر دوچرخه می زنم تا برای ورزش شنا آماده باشم؛ روزهای فرد هفته نیز ۳ کیلومتر شنا می کنم؛ قبل از مسابقات هم زیر نظر مربی تمرین می کنم تا آمادگی لازم را برای رقابت ها کسب کنم و در مجموع همه تلاش من ایجاد آمادگی و شادابی روحی و جسمی است که به نظرم برای هر بازنشسته ای ضروری است.

خبر و عکس: مینا شیروانی ناغانی