شهردار تهران:

مدیریت شهری مکلف به خدمت رسانی به سالمندان است

شهردار تهران در آیین اختتامیه چهارمین دوره رویداد بازی های نشاط سالمندی تاکید کرد: مدیریت شهری مکلف به خدمتگزاری به سالمندان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در این مراسم که در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد، هرم جمعیتی کشور را نشان دهنده شیب تند سالمندی خواند و گفت: پیش بینی می شود در سال ۱۴۲۰، جمعیت سالمندی کشور به ۲۰ درصد برسد. از این رو ضرورت دارد در راستای نشاط و سلامت سالمندی گام هایی برداشته شود.

شهردار تهران در این مراسم با بیان اینکه حضور سالمندان در این رقابت ها موجب تسری نشاط و سرزندگی به جامعه می شود، افزود: امیدواریم که ثمره آن در شکل گیری جامعه بانشاط و با کیفیت از هر جهت موثر باشد.

او با بیان اینکه به طور میانگین ۱۱ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند، افزود: در تهران این رقم ۱۳ درصد است و در برخی از مناطق شهرداری تهران (منطقه های ۶،۱۴ و ۱۶ تهران) درصد جمعیت سالمندی به عدد ۱۶ هم می رسد.

شهردار تهران تاکید کرد: تلاش ما این است که شهر را مناسب سازی کنیم. و همچنین خدمات ویژه در حوزه های مختلف حمل و نقلی و .‌… ارایه کنیم.

زاکانی ایجاد مراکز سالمندی با امکانات تفریحی، سلامتی و… را ضروری دانست و گفت: در مراکز سالمندی مورد نظر تلاش بر این است که خدمات متمرکز با کیفیتی به سالمندان ارائه کنیم.