مراسم یادبود جان باختگان سقوط هواپیمای آسمان برگزار شد

مراسم یادبود جان باختگان حادثه سقوط اخیر هواپیمای شرکت آسمان در مسیر تهران- یاسوج برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این مراسم که در مسجد قدس فرودگاه مهرآباد برگزار شد، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، تعدادی از مسئولان صنعت هوایی کشور، خانواده جانباختگان این حادثه و گروه‌هایی از دانشجویان و فعالان صنعت هوایی حضور داشتند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه این مراسم گفت: در طول روزهای گذشته دو موضوع را به عنوان اولویت‌های اساسی مطرح کردیم. از یک سو پیدا کردن تمام اجساد این حادثه مطرح است که در چارچوب آن به طور کامل و دائمی با تمام گروه‌های تجسس فعال در منطقه در تماس هستیم و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مابقی اجساد این حادثه نیز پیدا شده و خاکسپاری شوند تا بخشی از غم بازماندگان این حادثه تلخ جبران شود.
وی با اشاره به اولویت دیگر تیم‌ها و کمیته بررسی سانحه، تصریح کرد: با توجه به اینکه هواپیمای سقوط کرده از نظر فنی تا پیش از سقوط هیچ مشکلی نداشته و تمام جوانب فنی کار را رعایت کرده است، پیدا کردن اطلاعات جدید برای مشخص کردن علت این حادثه اهمیت زیادی دارد.
ربیعی افزود: از سوی دیگر خلبان این حادثه نیز از استادان خلبان قدیمی و آموزش دهنده خلبانان جوان بوده و از این رو نمی‌توان به راحتی از خطای انسانی در این حادثه تلخ سخن گفت. ما امیدواریم که جعبه سیاه این هواپیما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا شود و در جریان آن، اطلاعات دقیق برای مشخص شدن علل حادثه تبیین شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیش‌بینی کرد که در صورت پیدا شدن جعبه سیاه زمان طولانی برای بررسی اطلاعات آن و مشخص کردن علت سقوط نیاز نخواهد بود.
گفتنی است هواپیمای ATR72 شرکت آسمان روز ۲۹ بهمن ماه امسال در ارتفاعات کوه دنا سقوط کرد و ۶۵ نفر از سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند.