امید اجتماعی باید تقویت و نهادینه شود

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی، بر لزوم تقویت و نهادینه شدن امید اجتماعی در کشور تاکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، «شهیندخت مولاوردی» در ششمین نشست هم اندیشی با موضوع «اجرای بهینه تصویب‌نامه حقوق شهروندی در نظام اداری» در حاشیه نخستین همایش ملی امید اجتماعی در ایران، گفت: پمپاژ کردن ناامیدی، ناکارآمد نشان دادن دولت و یاس آفریدن در زمینه اثربخشی برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به تشدید یاس اجتماعی در سطح کشور کمک کرد.
وی با تاکیدبر اینکه امید اجتماعی باید به روحیه حاکم در جامعه بازگردد، افزود: گروه های فرودست و نابرخوردار از قدرت، زمانی به امید اجتماعی می‌رسند که بتوانند خود را در عرصه جامعه ببینند و به رسمیت شناخته شوند.
مولاوردی گفت: گم‌شدگی امید اجتماعی بیشتر در نسل جوان مشهود است.
وی تصریح کرد: وقتی ناامیدی در جامعه پدید می‌آید، یعنی از دیده شدن بخش‌هایی از آحاد جامعه جلوگیری شده است.
دستیار ویژه رییس‌جمهوری افزود: پیشرفت‌هایی در زمینه رسانه و شبکه‌های اجتماعی به دست آمده است که با این شرایط نمی‌توان از هیچ گروه اجتماعی مشروعیت زدایی کرد.
وی بر لزوم آسیب‌شناسی اتفاقات اخیر در کشور تاکید کرد و گفت:‌ با تصور اینکه اوضاع کنترل شد، نباید آسیب‌شناسی کنار گذاشته شود.
مولاوردی با اشاره به شاخص های تدوین شده به عنوان یک مدل در الگوی حقوق شهروندی گفت: تا پایان امسال پیش‌نویس اسناد و تکالیف حوزه حقوق شهروندی به پایان می رسد و از سال ۱۳۹۷ نیز تلاش می کنیم تا این تکالیف اجرایی شوند.