به منظور پیگیری مطالبات بازنشستگان استان کرمانشاه برگزار شد؛

نشست مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه در خصوص مهم ترین مطالبات و دغدغه های جامعه بازنشستگان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت استان کرمانشاه، مدیر صندوق بازنشستگی استان پیرامون تامین اعتبار معوقات احکام پانزده درصد بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی و اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار و گفت و گو کرد.

«نادر نورایی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم تکریم بازنشستگان و تلاش در جهت رفع مشکلات معیشتی آنان گفت:دولت در صدد این است معوقات بازنشستگان پرداخت شود و این مشکل باید بین صندوق و سازمان برنامه و بودجه حل شود.

نورایی بیان کرد: به استناد ماده ۷۱ قانون احکام دائمی، تحمیل هر گونه بار مالی به دستگاه های اجرایی و صندوق های بازنشستکی بدون اخذ مجوز ممنوع است و پرداختی های سازمان برنامه و بودجه در صورتی محقق می گردد که در ردیف های بودجه ای آن پیش بینی شده باشد که با توجه به عدم پیش بینی بار مالی تحمیلی احکام ۱۵ درصد علوم پزشکی در زمان صدور بخشنامه در ردیف های بودجه ای ، این موضوع میبایستی به نحوی حل گردد یا مجوزی جهت پرداخت آن، اخذ شود.

در ابتدای این جلسه نیز «کاظم نجفی نیا» مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه گزارشی از عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری شامل اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای مهر ۱۳۹۹ لغایت پایان دی ماه ۱۴۰۰، صدور احکام فوق العاده رتبه بندی بازنشستگان فرهنگی، بررسی و صدور احکام بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از بازنشستگان فرهنگی و سایر بازنشستگان دستگاه های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲، پرداخت وام ضروری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به حدود ۵۵۵۰ نفر از بازنشستگان و موظفین در سال جاری، ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و ورزشی در محل خانه امید بازنشستگان کشوری و سایر خدمات صندوق بازنشستگی به این عزیزان را عنوان کرد.

نجفی نیا گفت: بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی استان مبنی بر اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ارسال شده ولی اقدامات لازم از سوی دستگاههای اجرایی استان تاکنون صورت نپذیرفته است.

وی با اشاره به این موضوع که بازنشستگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد وزارت آموزش و پرورش دارای بیشترین تعداد بازنشسته در کشور و همچنین در استان کرمانشاه است گفت: پرداخت مطالبات ناشی از احکام متناسب سازی حقوق در شش ماهه دوم سال ۹۹ و احکام ضریب ۱.۱۵ کارکنان وزارت بهداشت به طور جدی از سوی این عزیزان در حال پیگیری است که در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه توسط صندوق بازنشستگی کشوری قابل پرداخت است که این امر تاکنون محقق نشده است.

در این نشست، مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مکاتبه ای با دستگاه های استانی انجام دهد تا جهت اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه سال آتی دستگاه، نسبت به پیش بینی و تخصیص اعتبار در این زمینه تمهیدات لازم از سوی دستگاه ها پیش بینی شود.