رقابت نزدیک ۴۰۳ بازنشسته در جشنواره ورزشی استان خراسان رضوی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان رضوی از حضور و رقابت نزدیک ۴۰۳ بازنشسته زن و مرد در دومین جشنواره استانی ورزش بازنشستگان کشوری در این استان خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علیرضا کریم دادی گفت: این جشنواره ورزشی با هدف ترویج فرهنگ نشاط و شادابی در میان بازنشستگان برگزار شد. با توجه به ابعاد و اهمیت این مسابقات، در مراسم اختتامیه مسوولان دستگاه های اجرایی استان، مدال آوران رشته های ورزشی، رئیس شورای کانون های بازنشستگی استان، روسای کانون های بازنشستگان کشوری، مدیر اجرائی خانه امید مشهد و تعدادی از همکاران و همیاران مدیریت استان حضور داشتند.
علیرضا کریم دادی در این باره افزود: استان خراسان رضوی در جریان این جشنواره ورزشی، به عنوان اولین استان و به منظور اطمینان از سلامت جسمی ورزشکاران، زیر نظر پزشک معتمد و با همکاری اکیپ پزشکی مجموعه، نسبت به تست سلامت ۲۸۳ نفر از داوطلبین ورزشکار در این مسابقات اقدام کرد تا با کاهش ضریب خطرات پیش بینی نشده، از بروز مشکلات احتمالی در زمان برگزاری مسابقات، پیشگیری کند.
وی بیان داشت: تدوین فرآیند برنامه ریزی عملیاتی و تفصیلی جشنواره بیش از ۱ ماه و نیم پیش از شروع مسابقات آغاز شد و به منظور اثر بخشی بیشتر عملکرد آن، تعداد ۷ نفر از همکاران مدیریت، مدیران اجرائی سه خانه امید شهرستان های مشهد، نیشابور و سبزوار، همیاران مجموعه، اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شهرداری مشهد، اتوبوسرانی مشهد و کفش ملی در این زمینه همکاری کردند.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان رضوی ادامه داد: در پایان این رقابت ها از ۴۱ نفر از قهرمانان و مدال آوران با اهدای لوح قهرمانی و مدال ورزشی تقدیر شد.
کریم دادی از تمامی بازنشستگان ورزشکار حرفه ای و آماتور، دعوت کرد تا در سال ۹۷ که زمان اعزام نفرات اول رشته های پنج گانه ورزشی به تهران و حضور در رقابت های کشوری است، پس از اعلام فراخوان مربوطه در رشته های ورزشی اعلام شده مشارکت کنند.
وی تاکید کرد: بازنشستگان الگوی شاغلین و بازنشستگان فردا هستند و به همین دلیل، ارتقاء روحیه شادابی و نشاط در میان عزیزان به افزایش امید به آینده در شاغلین امروز کمک خواهد کرد.
رئیس کمیته دومین جشنواره ورزشی استان خراسان رضوی با اشاره به نتایج مسابقات برگزار شده، گفت: در رشته تنیس روی میز آقایان محمد کفشدار حسینی، حمیدرضا شجیعی گیور اول و دوم شدند و حسین شهرآبادی و کیومرث کیومرثی به طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند. در گروه بانوان نیز بتول بیگم موسوی زاده و بی بی مرضیه ناظمی تربتی مقام های اول و دوم را از آن خود کردند و رباب نژاد فر و میترا معتمد مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفتند.
کریم دادی گفت: در رشته دارت آقایان، محمد وفایی نیا، عباس مروج خراسانی و ارسلان سلیمی اول تا سوم شدند. و در گروه بانوان نیز رباب فکری، لیلان محمدی نظرآباد و قدسیه محمدی ثانی حائز رتبه های برتر شدند. در رشته تیراندازی با تفنگ بادی آقایان، مهدی هادی پور اول شد و حسن گل پرور و محمدمهدی آقامحمدیان دوم و سوم شدند. در گروه بانوان نیز عزت تفرشی، حمیرا نجف نیا و صدیقه لنگری مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
وی افزود: در رشته شطرنج آقایان، شاپور نعمتی، سعید برجسته عسگری و غلامعلی فخار ایزدی و در گروه خانم ها شهین داورپناه، زهرا مرادی و زینب کرمی اول تا سوم شدند.
کریم دادی اظهار داشت: در رشته شنا و ماده قورباغه بالای ۶۵ سال مردان، مسعود فکرت و قاسم دانشمند اسلامی اول و دوم شدند. در گروه بانوان نیز نیره موسویان اول شد. در شنای قورباغه زیر ۶۵ سال آقایان، رضا فکری، محمد قیطانی و عباسعلی پیروی اول تا سوم شدند و در گروه خانم ها نیز زیبا رحیمیان، صدیقه رضایی و شهلا اطهری به عناوین برتر دست یافتند.

خبر و تهیه عکس: روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری خراسان رضوی