برگزاری کنفرانس OECD با محوریت سیاست های سالمندی

کنفرانس مشترک بین المللی توسط دولت اسلوونی و سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه (OECD) در کِرنج اسلوونی در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۸ برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی(ISSA)، کنفرانس مشترک بین المللی OCED با محوریت بررسی سیاست های سالمندی در سطح وزیران، مدیران و کارشناسان حوزه های مربوطه به مدت یک روز در اسلوونی برگزار شد.
این کنفرانس به بررسی فعالیت های OECD درباره نابرابری در آموزش و پرورش، سلامت، اشتغال و درآمد در طول زندگی سالمندان پرداخته و در پایان، سیاست هایی برای رفع این چالش ها پیشنهاد شده است.
این کنفرانس با حضور جمعی از وزرای بهداشت و درمان وآموزش و پرورش ازکشورهای عضو OECD، کارشناسان بیمه ای، سازمان های غیردولتی، رسانه ها و جوامع دولتی تشکیل شد تا درخصوص نظریه های سیاسی OECD و نحوه اجرایی کردن آنها به بحث و گفت و گو بپردازند.
در این کنفرانس بین المللی، هانس هورست کنکلوسکی دبیرکل ISSA، ضمن اشاره به روند سالمندی جمعیت در جهان، درخصوص نقش برجسته اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی در حوزه سلامت و سالمندی جمعیت سخنرانی کرد.

تهیه و ترجمه: فریبا بهزاد
منبع: www.issa.int